اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار سیستان و بلوچستان:

رعایت اصل صداقت و امانتداری باید سرلوحه کار تمام رسانه‎ها باشد

معاون سیاسی - اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: آنچه که برای یک خبرنگار باید حائز اهمیت باشد پایبندی به رسالت خبری همراه با رعایت اصل صداقت و امانتداری است.

رعایت اصل صداقت و امانتداری باید سرلوحه کار تمام رسانه‎ها باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، شامگاه دیروز سرپرست خبرگزاری فارس در سیستان و بلوچستان با معاون سیاسی  - اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان دیدار کرد.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان در این دیدار اظهار داشت: رعایت اصل صداقت و امانتداری باید سرلوحه کار تمام رسانه‎ها باشد.

علی‌اصغر جمشید‌نژاد افزود: آنچه که برای یک خبرنگار باید حائز اهمیت پایبندی به رسالت خبری است، انعکاس همه مطالب استان به دور از خود سانسوری و بزرگ نمایی غیر واقع، با رعایت اصل صداقت و امانتداری باید سرلوحه تمام رسانه‌ها باشد.

این مسئول ادامه داد: لزوما تمام اخبار خوشایند نیست اما نباید در مسیری حرکت کرد که تنها مطالب دارای بار منفی را دید و بزرگنمایی کرد، باید نقاط قوت را نیز دید و انعکاس داد.

وی اضافه کرد: مردم سیستان و بلوچستان مهربان و دارای استعدادهای بسیار خوبی هستند که اگر آن طور که باید مورد توجه قرار بگیرند، قطعا در رشد و توسعه استان بیش از پیش موثر خواهند بود.

جمشیدنژاد یادآور شد: هم اکنون برداشتی که از این منطقه در دیدگاه افراد خارج استان وجود دارد، از واقعیت به دور است که این مساله ناشی از انعکاس بی رویه اخبار نگران کننده در استان بوده است.

این مسئول گفت: ذهنیت منفی مردم از این استان دو نوع آسیب را در بردارد که عدم سرمایه گذاری دولت و به دنبال آن عدم سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این منطقه است، پس باید رسانه‌ها ظرفیت‌های منطقه را بیش از پیش معرفی کرده و با بیان چهره واقعی سیستان و بلوچستان زمینه حضور سرمایه گذاران را در منطقه فراهم کنند.

معاون سیاسی - اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: اصحاب رسانه باید با مسئولان سیاسی هماهنگ باشند و زمینه‎ای ایجاد کنند تا آن مسئول با استفاده از این ظرفیت آسیب‎ها را عنوان و راهکارهای لازم برای رفع آن را بررسی کند.

وی با اشاره به حضور بانوان در سمت‎های مدیریتی افزود: بانوان 50 درصد جامعه را تشکیل می‎دهند، امیدواریم سازوکاری فراهم شود تا نقش مدیریتی این قشر در اجتماع بیشتر شود و این تبعیض جنسیتی که هم اکنون شاهد آن هستیم نمود کمتری داشته باشد.

جمشیدنژاد اذعان داشت: بانوان با پاکی و درستی و دقت نظر، بیشتر می‎توانند زمینه ایجاد اعتماد دیگران را فراهم کنند و در زمینه‎های مختلف اجتماعی به فعالیت پر رنگ خود بپردازند.

این مسئول در پایان از نگاه ویژه استاندار سیستان و بلوچستان به قشر جوان و اهتمام وی به اعتماد و استفاده از تمام ظرفیت‌های جوانان به ویژه نخبگان برای پیشبرد منطقه به سمت توسعه خبر داد.

شیبا سرگزی سرپرست خبرگزاری فارس در سیستان و بلوچستان نیز در ادامه به تشریح اهداف این خبرگزاری در راستای بیان ظرفیت‌های منطقه پرداخت و اذعان داشت: خبرگزاری فارس با رویکرد «مردم‌مدارانه‌» واقعیت‌های اجتماعی را رصد کرده و با رعایت اصل صداقت و امانت داری در راستای حفظ منافع ملی تلاش می‌کند.

انتهای پیام/75005/ن40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول