اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم:

14 هزار موقوفه در قم به ثبت رسیده است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: 14 هزار موقوفه در قم به ثبت رسیده و امیدواریم بتوانیم در راستای حفظ و احیای آنها بیش از گذشته توفیق یابیم.

14 هزار موقوفه در قم به ثبت رسیده است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین شوذب شیری امشب در همایش همه واقف باشیم که در سالن همایش‌های مجتمع فرهنگی شاه سید علی(ع) برگزار شد، اظهار داشت: قم ام‌القرای جهان تشیع ‌و نخستین شهری است که دیوان وقفی داشته ‌و سفرای اهل بیت(ع) در آن متولی موقوفات شدند.

وی افزود: امامزاده موسی مبرقع (ع) از جمله بزرگ‌ترین عالمان و دانشمندان و نیز متولیان وقف از سوی امام محمد تقی(ع) بوده و امروز در قم مدفون است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه علی بن بابویه نیز از جمله بزرگانی است که در قم به خاک سپرده شده است، عنوان داشت: با این حال غربتی که هم اکنون بر مقبره آنها سایه افکنده، خوشایند نیست.

وی ادامه داد: قم پایتخت جهان تشیع است و وجود اماکن متبرکه همچون حرم حضرت معصومه(س) و 450 نفر از آل پیامبر اکرم(ص) بخشی از ظرفیت‌های آن به شمار می‌رود.

شیری با بیان اینکه 14 هزار موقوفه در قم به ثبت رسیده است، گفت: امیدواریم بتوانیم درخت پر ثمر وقف را که یادگار واقفان و خیرین گذشته در قم است بیش از گذشته حفظ و تقویت کنیم و آن را به باروری بیشتری برسانیم.

انتهای پیام/78004/ش20/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول