اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

نشست کرزی با کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان

رئیس جمهور افغانستان در نشستی که با حضور کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان برگزار شد نسبت به شفافیت در روند انتخابات سال 1393 ابراز اطمینان کرد.

نشست کرزی با کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل به نقل از اطلاعیه امروز دفتر ریاست جمهوری افغانستان، حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان در نشستی که با حضور کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در کاخ ریاست جمهوری این کشور برگزار شد، نسبت به شفافیت در روند برگزاری انتخابات سال 1393 اطمینان داد.

«داوود سطان زوی» یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری که در این نشست شرکت کرده بود، گفت: رئیس جمهور افغانستان از هرگونه دخالت در روند انتخابات به همه نامزدها اطمینان داد.

به گفته وی، کرزی در خصوص امضای پیمان امنیتی نیز در این جلسه گفت: کابل و واشنگتن در مورد اکثر موضوعات به توافقاتی دست یافته‌اند.

برگزاری انتخابات شفاف، توقف حملات به منازل مسکونی و همکاری صادقانه در روند صلح افغانستان از جمله پیش‌شرط‎های مهم کرزی در امضای پیمان امنیتی بر اساس تصمیم«لویه جرگه مشورتی» است.

هنوز مشخص نیست که کدام یک از این شرایط مورد قبول آمریکا قرار گرفته است.

صلح، امنیت و ثبات در افغانستان یکی از دغدغه‎های اصلی مردم این کشور است که بر اساس نظریه مردم افغانستان، این مهم تنها با همکاری کشورهای همسایه از جمله پاکستان می‎تواند عملی باشد و مقامات پاکستانی نیز در این اواخر آمادگی خود را برای همکاری در روند صلح و ثبات افغانستان اعلام کرده‌اند.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول