اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی مشهد خبر داد

دستگیری 59 تن از سارقان حرفه‌ای و اراذل و اوباش در مشهد

فرمانده انتظامی مشهد گفت: با اجرای طرح عملیات گسترده ارتقای امنیت محله‌محور در مشهد 47 سارق حرفه‌ای و 12 تن از اراذل و اوباش خطرناک مشهد دستگیر شدند.

دستگیری 59 تن از سارقان حرفه‌ای و اراذل و اوباش در مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه خبری پلیس، احد کریمی اظهار کرد: عملیات گسترده و سراسری ارتقای امنیت محله‌محور در شهر مشهد با همکاری هوشمندانه شهروندان به اجرا گذاشته شد.

وی افزود: در این عملیات ضربتی تیم‌های اطلاعاتی کلانتری طبرسی شمالی 12 تن از اراذل و اوباش که عاملان اخلال در نظم و امنیت عمومی و همچنین سرقت‌های خشن در شهر مشهد بودند را ردزنی و دستگیر کردند.

کریمی در ادامه گفت: مأموران کلانتری با هدایت سرگرد محمدی توانستند 5 سارق حرفه‌ای منازل مسکونی، یک سارق خودرو که تاکنون به 10 فقره سرقت اعتراف کرده و دو زورگیر خیابانی را شناسایی و دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی مشهد افزود: تیم‌های آگاهی کلانتری گلشهر در این عملیات با هدایت سروان بهرامیان، یک سارق خیابانی، یک سارق منازل مسکونی، دو سارق موتور سیکلت، یک سارق حرفه‌ای خودرو و دو سارق خیابانی که از مشتریان عابربانک‌ها زورگیری می‌کردند را در حال ارتکاب سرقت دستگیر و سه دستگاه خودروی مسروقه به همراه 105 گرم تریاک کشف کردند.

وی بیان کرد: افسران آگاهی کلانتری شهید باهنر نیز با هدایت سرگرد معطر در این عملیات هماهنگ پنح تن از اعضای اصلی باند سرقت از گاوداری‌های اطراف مشهد، دو زورگیر خیابانی، سارق حرفه‌ای که به نانوایی‌ها دستبرد می‌زد و سارق سابقه‌دار خودرو را در هنگام ارتکاب جرم به دام انداختند.

کریمی خاطرنشان کرد: مأموران کلانتری شهید فیاض‌بخش مشهد نیز با هدایت سرگرد حسینیان یک سارق صندوق صدقات، زن جوانی که عامل سرقت از فروشگاه‌های پوشاک خیابان جنت بود و یک زورگیر خیابانی که با تهدید چاقو و اسپری از شهروندان سرقت می‌کرد را به دام انداختند.

وی در ادامه گفت: افسران آگاهی کلانتری سناباد نیز با هدایت سروان الهیاری در سارق حرفه‌ای خودرو، سارق منازل مسکونی و سارق آهن‌آلات ساختمان‌های ناتمام را در این عملیات دستگیر کرده‌اند.

فرمانده انتظامی مشهد افزود: مأموران کلانتری آبکوه نیز با هدایت سرهنگ رضاپور یک سارق منزل، یک سارق خودرو و عامل سرقت موتورسیکلت در حوزه استحفاظی خود را دستگیر کردند.

وی دستگیری یک سارق مصالح ساختمانی از ساختمان‌های ناتمام توسط مأموران کلانتری کاظم‌آباد و دستگیری یک سارق موتور، دو زورگیر خیابانی و همچنین دستگیری یک سارق قطعات خودرو، یک سارق حرفه‌ای که با جعل عنوان مأمور از زنان جوان سرقت می‌کرد و یک سارق لوازم ساختمانی توسط مأموران کلانتری سیدی، دستگیری عامل زورگیری‌های شبانه در انتهای بلوار اندیشه توسط کلانتری قاسم‌آباد و سه سارق وسایل خودرو توسط مأموران کلانتری 13 را از دیگر نتایج اجرای این مأموریت ضربتی و غافلگیرانه برشمرد.

وی از همکاری آگاهانه شهروندان قانون‌مدار در تکمیل روند مطالعاتی این طرح گسترده، هماهنگی سرکلانتری‌های انتظامی مشهد و مدیریت روسای کلانتری‌های مجری این عملیات گسترده تشکر کرد.

کریمی در پایان با اشاره به اینکه کاهش سن جرم و اعتیاد مواد مخدر دو عامل اصلی بروز مشکل و آسیب در بررسی علمی نتایج این عملیات گسترده بود خاطرنشان کرد: خانواده‌ها باید در این زمینه نقش مهم خود را با به‌کارگیری روش‌های صحیح فرزندپروری و مهارت‌آموزی به فرزندان ایفا کنند و سیستم آموزشی و رسانه‌ها نیز در پیشگیری از وقوع این‌گونه جرائم و مشکلات نقش موثری دارند.

انتهای پیام/2202/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول