اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مدیر کل آموزش و پرورش گیلان:

آموزش سنتی پاسخگوی نیاز دانش‌آموزان نیست

معاون پژوهشی مدیر کل آموزش و پرورش گیلان گفت: آموزش‌های سنتی در آموزش و پرورش پاسخگوی نیاز دانش‌آموزان نیست.

آموزش سنتی پاسخگوی نیاز دانش‌آموزان نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از املش، مجید قصاب‌زاده عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس آموزش و پرورش این شهرستان جایگاه نخست ایران در منطقه را از اهداف سند چشم انداز در افق 1404 خواند و اظهار کرد: برای رسیدن به جایگاه مذکور باید از تمام امکانات بهره‌مند شویم.

وی تغییر نگاه را نوعی پدافند غیرعامل در آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: نگاه جدید در آموزش و پرورش نتایج بهتری را فراهم می‌کند.

این مسئول با اشاره به اینکه تمام عرصه‌های آموزش و پرورش را نیازهای فکری تعیین می‌کند، خاطرنشان کرد: اصالت‌ها باید هدف‌محور باشند.

وی اهداف را مقدس‌تر از ساختارها دانست و تصریح کرد: دیدگاه‌ها و عملکردها در آموزش و پرورش باید دانش‌بنیان و پژوهش‌محور باشند.

به گفته قصاب‌زاده، روش‌های سنتی دیگر پاسخگوی نیازهای جوانان و نوجوانان نیست و باید در آموزش و پرورش دانش به بینش تبدیل شود.

وی خواستار برطرف شدن ضعف در دیدگاه‌های آموزش و پرورش شد و تصریح کرد: دیدگاه‌ها در آموزش و پرورش باید مبتنی بر یک فلسفه باشد.

این مسئول، تغییر و تحول را امری طبیعی ذکر کرد و یادآور شد: افراد در قبول مسئولیت‌ها باید وظیفه خود را خوبی انجام دهد.

معاون فرماندار املش نیز در جلسه مذکور این شهرستان را دارای ظرفیت‌های بالا عنوان کرد و گفت: دانش‌آموزان املش مقام نخست استانی را در سال 91 کسب کردند.

اسماعیل حسن‌زاده با اشاره به اینکه هجمه‌های سنگین دشمن در لایه‌های فرهنگی به طرف جوانان و نوجوانان است، افزود: با سلاح صداقت و سلامت باید در راستای اهداف انقلاب اسلامی گام برداریم.

وی از رئیس جدید آموزش و پرورش املش خواست تا با تلاش مضاعف در راستای هدف والای امام راحل، مقام معظم رهبری و شهدا برای خدمت بیشتر به دانش‌آموزان منطقه به منظور افزایش اقتدار ملی و کسب جایگاه برتر تلاش کند.

حسن‌زاده افزود: مسئولیت‌ها میدان آزمایشی برای مردان خدا به شمار می‌رود و هنگامی که سنگر عوض می شود نباید این تغییر در ایمان سرباز تغییری ایجاد کند.

به گزارش فارس، در مراسم مذکور «قربان احمدی» رئیس جدید آموزش و پرورش املش معرفی شد و از تلاش «محمد فائزی» قدردانی به عمل آمد.

انتهای پیام/84001 /ت30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول