اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام صدا و سیمای استان اصفهان:

ترویج سنت حسنه نبوی با رسانه‌ها به خوبی امکان‌پذیر است

قائم مقام صدا و سیمای استان اصفهان نقش رسانه‌ها را در ترویج فرهنگ وقف بسیار تأثیرگذار دانست و گفت: مهم‌ترین کارکرد رسانه‌ها آگاهی بخشی و اطلاع‌رسانی است و ترویج سنت حسنه نبوی با رسانه‌ها به خوبی امکان‌پذیر است.

ترویج سنت حسنه نبوی با رسانه‌ها به خوبی امکان‌پذیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، هوشنگ صالحی بعد از ظهر امروز در همایش وقف و رسانه اظهار داشت: فعالیت رسانه‌ها خود نوعی شرکت در عمل صالح وقف است و باید این نوید را نیز به واقفان بدهیم که موقوفات خود رسانه هستند.

وی تصریح کرد: برای ترویج دین اسلام و دین خدا باید بسیار تلاش کرد اما با اجرای این عمل نیک واقفان؛ مردم بسیاری با این سنت حسنه که در اسلام و قرآن به تعابیر مختلف عنوان شده است آشنا می‌شوند.

قائم مقام صدا و سیمای استان اصفهان در ادامه به جایگاه رسانه‌ها در ترویج فرهنگ وقف اشاره کرد و افزود: وقف از غنی‌ترین فرهنگ اسلامی شیعیان است.

وی به آثار و برکات وقف اشاره و بیان کرد: تزکیه نفس،کاهش فاصله‌ها و رفع فقر در جامعه، گسترش علم و دانش و تقویت بنیان‌های عقیدتی فکری در جامعه از جمله آثار و برکات وقف در جامعه است.

صالحی با اشاره به اینکه اولین واقف حضرت رسول اکرم (ص) بوده‌اند، افزود: وقتی مردم به تبعیت از پیامبر اسلام مالی از خود را وقف می‌کنند در جامعه کششی به این عمل صالح به وجود می‌آید.

وی ادامه داد : برای به وجود آوردن کشش در میان آحاد مردم باید تشریح، تبلیغ، بسترسازی و شرایط اجرایی را در خصوص فرهنگ وقف صورت گیرد.

قائم مقام صدا و سیمای استان اصفهان نقش رسانه‌ها را در ترویج فرهنگ وقف بسیار تأثیرگذار دانست و بیان کرد: مهم‌ترین کارکرد رسانه‌ها آگاهی بخشی و اطلاع‌رسانی است و ترویج سنت حسنه نبوی با رسانه‌ها به خوبی امکان‌پذیر است.

وی متذکر شد: رسانه ملی در راستای مأموریت سازمانی خود وظیفه اطلاع‌رسانی و آموزش را بر عهده دارد و موظف است در ترویج فرهنگ وقف تلاشی بی‌منت داشته باشد.

صالحی ادامه داد: ترویج فرهنگ وقف در رسانه کاری است ماندگار آنچنان که نفس عمل وقف نیز ماندگار است.

قائم مقام صدا و سیمای استان اصفهان در پایان به عملکرد رسانه استانی در خصوص اوقاف و ترویج فرهنگ وقف اشاره کرد و گفت: ظرف یک سال گذشته در قالب سیمای مرکز اصفهان هزار دقیقه و در هفته وقف در رادیو 330 دقیقه برنامه تولید و پخش شده است.

انتهای پیام/63001/صا30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول