اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد:

بخشی از پساب تصفیه‌خانه یزد به توسعه فضای سبز اختصاص یافت

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد از تصویب تخصیص بخشی از پساب تصفیه‌خانه فاضلاب یزد به توسعه فضای سبز خبر داد.

بخشی از پساب تصفیه‌خانه یزد به توسعه فضای سبز اختصاص یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، سید ابوالفضل وکیلی ظهر امروز در حاشیه جلسه هم‌اندیشی با حضور جمعی از مدیران ارشد استان یزد با اشاره به مسائل مطرح شده در این جلسه هم‌اندیشی گفت: پیرو تاکید استاندار یزد در زمینه توسعه فضای سبز و بیابان‌زدایی، استفاده بخشی از پساب تصفیه‌خانه فاضلاب یزد به منظور توسعه فضای سبز تصویب شد.

وی افزود: از آنجا که موضوع بیابان‌زدایی و توسعه فضای سبز به عنوان یکی از محورهای توسعه استان از سوی استاندار یزد مطرح شده است، جلسه هم‌اندیشی با حضور جمعی از مدیران ارشد استانی در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری یزد برگزار شده و در این راستا تدابیری نیز اتخاذ شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد عنوان کرد: استفاده بهینه از پساب شهر یزد به منظور توسعه فضای سبز و گسترش فعالیت‌های بیابان‌زدایی در این نشست مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و به تصویب رسید.

وی ادامه داد: استفاده از تانکر برای آبیاری گونه‌های گیاهی در مسیر این طرح، تعویض خاک منطقه، نصب علمک برداشت آب و نیز آغاز کار نهال‌کاری در سال‌جاری در این نشست مطرح و تصویب شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد عنوان کرد: استان یزد با بهره‌مندی از بیش از 3,5 میلیون هکتار از عرصه‌های بیابانی، دارای 13 کانون بحرانی حساس به فرسایش بادی است.

وکیلی خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از 68 هزار هکتار از عرصه‌های بیابانی استان یزد با کشت گونه‌های مقاوم، بیابان‌زدایی شده است.

وی عنوان کرد: شن و ماسه‌های روان از دیرباز کانون‌های جمعیتی را در سطح استان تهدید کرده و خسارت به تاسیسات، کارخانجات، راه‌های مواصلاتی، مزارع و باغات و وقوع طوفان‌های شنی از جمله این خسارت‌هاست.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد یادآور شد: اداره منابع طبیعی نیز در همین زمینه در سال‌جاری برنامه‌هایی از قبیل احیای مناطق حساس به فرسایش بادی، توسعه کمربند سبز یزد، ایجاد تفرجگاه‌های جنگلی و نیز حفظ فضای سبز موجود را در دستور کار خود قرار داده است.

انتهای پیام/2464/م30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول