اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یادداشت/

زنگ خطر جدی برای تیم فوتبال ذوب‌آهن به صدا درآمد

در شرایطی که فرصت زیادی تا پایان مسابقات لیگ برتر فوتبال باقی نمانده، تیم ذوب‌آهن در جمع کاندیداهای سقوط جای گرفته و اگر عزم جدی برای بقا این تیم به وجود نیاید، در پایان فصل شاهد خداحافظی سفید و سبزپوشان اصفهانی از لیگ برتر خواهیم بود.

زنگ خطر جدی برای تیم فوتبال ذوب‌آهن به صدا درآمد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، تیم ذوب‌آهن اصفهان در هفته بیست‌ویکم لیگ برتر فوتبال در شرایطی رودروی انزلی چی‌ها صف آرایی کرد که سه امتیاز این بازی برایش واجب‌تر از نان شب بود زیرا ذوبی‌ها هفته‌هاست که رنگ برد ندیده‌اند و تک امتیازهای حاصل از مساوی نیز نتوانسته سودی به حال این تیم داشته باشد.

در بازی رفت ذوبی‌ها موفق شدند با هدایت لوکا برابر ملوان به پیروزی برسند که این برد تاثیر زیادی در وضعیت آن‌ها داشت و چند هفته‌ای این تیم را از بحران خارج کرد تا جایی که در مقطعی سفید و سبزپوشان اصفهانی تا رتبه نهم نیز پیشروی کردند، اما برای بازی برگشت خبری از لوکا روی نیمکت ذوب‌آهن نبود و مجتبی تقوی نتوانست همانند لوکا برابر نماینده انزلی رنگ برد را ببیند.

ذوبی‌‌ها در دیدار با ملوان با وجود نیاز مبرم به برد، به تساوی خانگی تن دادند تا با 17 امتیاز بالاتر از دوی تیم فجر سپاسی و مس کرمان در رده چهاردهم بایستند.

تیم ذوب‌آهن با وضعیت فعلی یکی از کاندیداهای سقوط به دسته پایین ‌تر به شمار می‌‌رود، اما به نظر می‌رسد هنوز این واقعیت تلخ برای بازیکنان و کادر فنی و مدیریت باشگاه اصفهانی جا نیفتاده و تصور می‌کنند تیم‌هایی که در دوره‌های قبلی سقوطی لقب گرفته‌اند، حتماً مشخصه خاصی داشته‌اند؛ اما باید به ذوبی‌ها یادآور شد برای سقوط کردن شرایط خاصی لازم نیست و ادامه روند فعلی ذوب‌آهن با افتادن این تیم به لیگ دسته پایین‌تر همراه خواهد شد.

سفید و سبزپوشان اصفهانی نیم فصل نخست را با نوسان در نتیجه‌گیری به پایان بردند، اما این امیدواری وجود داشت که در نیم فصل دوم ذوبی‌ها بتوانند نتایج به دست آمده در دور رفت را جبران کرده و با دور شدن از منطقه خطر، در حاشیه امنیت جای بگیرند.

پس از تغییرات در کادر فنی ذوبی‌ها، پیش بینی می‌شد شوک لازم به این تیم داده شده اما با این حال حضور تقوی نیز موجب نشده تا ذوبی‌ها از ناکامی فاصله بگیرند.

در این فصل فاصله امتیازی تیم‌های میانه سوم جدول رده‌بندی بسیار کم بوده و ذوبی‌ها این شانس را دارند که با چند پیروزی متوالی از قعر جدول رده‌بندی فاصله گرفته و در جمع تیم‌های میانه نشین لیگ سیزدهم جای بگیرند، اما نباید این واقعیت را نیز از نظر دور داشت که هر کدام از تیم‌های قعر نشین لیگ چند پیروزی به دست بیاورند، می‌توانند از ناحیه خطر دور شوند و این مساله کار سایر تیم‌های قعرنشین را دشوار خواهد کرد.

با توجه به اینکه تا پایان فصل 9هفته بیشتر فرصت نمانده، تیم ذوب‌آهن امکان بذل و بخشش امتیاز را ندارد زیرا در غیر این صورت در پایان فصل فرصتی برای جبران مافات نخواهد داشت.

ذوب‌آهن فصل گذشته از ابتدای فصل تا پایان با خطر سقوط دست و پنجه نرم می‌کرد و سرانجام نیز به لطف پیروزی در مرحله پلی اف جواز بقا در لیگ برتر را پیدا کرد، اما در این فصل خبری از پلی‌آف نیست و تکلیف ماندن یا نماندن ذوبی‌ها در طول لیگ مشخص خواهد شد.

انتهای پیام/63006/ن30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول