اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه درجزین:

وقف راهکار رفع مشکلات اقتصادی است

امام جمعه درجزین گفت: وقف راهکار رفع مشکلات اقتصادی است و باید در جامعه به طور مستمر اشاعه یابد.

وقف راهکار رفع مشکلات اقتصادی است

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، حجت‏الاسلام محمدرضا رحیمی‏زاده ظهر امروز در گفت‏وگو با خبرنگاران به مناسبت هفته وقف، یکی از اساسی‏ترین مشکلات مردم را مسائل اقتصادی عنوان کرد.

وی گفت: وقف یکی از راهکارهای حل این مشکلات اقتصادی است و رفع برخی از مشکلات نظیر تامین جهیزیه عروس، کمک هزینه تحصیلی دانشجویان نیازمند، کمک برای درمان بیماری‏های صعب‏العلاج و . . . از طریق وقف بسیار سریع‏تر صورت می‏گیرد.

امام جمعه درجزین تصریح کرد: رسانه یکی از مهم‏ترین مراجعی است که مردم به آن استناد می‏کنند؛ از این رو، ضرورت دارد تا رسانه‏ها با نقش هنرمندانه خود به معرفی وقف بپردازند.

وی بر ضرورت شناسایی موقوفات با نیات جدید تاکید کرد و گفت: واقفان، سازمان اوقاف و امور خیریه، رسانه‏ها و علما باید نیازهای روز و جدید را رصد کرده و بر اساس نیازسنجی صورت گرفته، موقوفات جدید را ثبت کنند.

رحیمی‏زاده همچنین با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه بقاع متبرکه باید به قطب‏های فرهنگی تبدیل شوند، تصریح کرد: انجام کارهای فرهنگی در جوار بقاع متبرکه بسیار ضرورت دارد.

وی تصریح کرد: باید با برنامه‏ریزی مناسب، امامزادگان بزرگ و مورد مراجعه مردم در هر شهر شناسایی شوند و در این بقاع مکان‏های فرهنگی برای پاسخ به شبهه‏های دینی، برگزاری کلاس‏های قرآنی، نشست‏های مذهبی و . . . برقرار شود.

انتهای پیام/2249/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول