اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین فرماندهی انتظامی آذربایجان‌شرقی:

دستگیری سارقان کرجی در تبریز / سرقت با عنوان اتباع عربی و ترکیه‌ای

جانشین فرماندهی انتظامی استان آذربایجان‌شرقی گفت: باند سارقان کرجی که با معرفی خود به عنوان اتباع کشورهای عربی و ترکیه دستبرد می‌زدند، متلاشی شد.

دستگیری سارقان کرجی در تبریز / سرقت با عنوان اتباع عربی و ترکیه‌ای

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، اسماعیل اسماعیل‌زاده ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار کرد: در پی وصول پرونده‌ای از کلانتری 16 تبریز به پلیس آگاهی استان تحت عنوان کف‌زنی از شاکی به هویت (ح ـ ک)، پرونده برای رسیدگی به اداره مبارزه با سرقت ارجاع داده شد و کارآگاهان با پی‌جویی و تلاش خستگی‌ناپذیر تحقیقات خود را در خصوص شناسایی سارقان آغاز کردند.

وی ادامه داد: با بررسی به عمل آمده در محل‌های وقوع سرقت مشخص شد که متهمان از طایفه "فیوج" بوده و با ارسال تصاویر سارقان به کلانتری، پاسگاه‌ها و پلیس آگاهی شهرستان‌های تابعه، متهمان به هویت‌های (م - ب)، (ق - ب) هر دو اهل و ساکن استان البرز شهرستان کرج در حین کف‌زنی در شهرستان جلفا با استفاده از اصل غافلگیری شناسایی و دستگیر شدند.

این مقام انتظامی افزود: متهمان برای انجام تحقیقات به این پلیس دلالت داده شدند که در بازجویی‌های اولیه منکر ارتکاب هرگونه سرقت بودند ولی در بازجویی‌های فنی و تخصصی با ارائه دلایل و مدارک ناچارا لب به اعتراف گشودند.

وی تاکید کرد: متهمان به 13 فقره کف‌زنی در سطح کلانشهر تبریز با همدستی یکدیگر اعتراف کرده و با راهنمایی متهمان کلیه صحنه‌های سرقت مورد بازسازی و کلیه شکات مورد شناسایی قرار گرفتند.

اسماعیل‌زاده، شیوه سارقان را چنین اظهار کرد: متهمان با معرفی خود به عنوان اتباع کشورهای عربی یا ترکیه با جلب اعتماد شکات، اعلام می‌کردند که ما با پول ایرانی آشنایی نداریم و در خواست دیدن چک پول‌های ایرانی را می‌کردند که در حین نگاه کردن مقداری از پول‌ها را کف‌زنی کرده و از محل متواری می‌شدند.

جانشین انتظامی استان در خصوص آسیب‌شناسی این سرقت‌ها نیز گفت: اعتیاد شدید متهمان به مواد مخدر صنعتی، اعتماد شهروندان به اتباع بیگانه و متزلزل بودن وضعیت خانوادگی متهمان از نکات قابل توجه این سرقت‌هاست که نهایتاً پرونده پس از تکمیل به همراه متهمان و شکات به دادسرای عمومی و انقلاب اسلامی تبریز ارسال شد که متهمان با قرار قانونی روانه زندان شدند.

وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک با مرکز فوریت‌های 110 تماس حاصل کرده و هرگونه انتقاد، پیشنهاد و تقدیر خود از عملکرد پلیس را به سامانه 197 اعلام دارند.

انتهای پیام/60001/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول