اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت ماه ربیع‌الاول انجام شد

برگزاری کارگاه تخصصی آشنایی با مبانی مهدویت در سقز

به همت اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سقز و به مناسبت ماه ربیع‌الاول، نخستین کارگاه تخصصی آشنایی با مبانی مهدویت در این شهرستان برگزار شد.

برگزاری کارگاه تخصصی آشنایی با مبانی مهدویت در سقز

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، یکی از روحانیون منطقه و استاد این کارگاه آموزشی ظهر امروز ضمن تبریک و گرامیداشت ایام ماه مبارک ربیع‌الاول به اهمیت آگاهی اقشارمختلف جامعه به فلسفه مهدویت و نقش اعتقاد به مهدویت در زندگی فردی و اجتماعی و نیاز جامعه به آن پرداخت.

حجت‌الاسلام علی بالادستیان گفت: در همه ادیان و فرق اسلامی از مهدویت و منجی آخرالزمان سخن به میان آمده اما در بحث ظهور از لحاظ کیفیت درآ ن اختلاف است ولی ما اعتقاد راسخ به منجی آخرالزمان داریم و معتقدیم باید جامعه برای آن خود را آماده کند.

وی افزود: امروز بحث مهدویت فرامنطقه‌ای شده است به نحوی که دهها کتاب و نشریات توسط مذاهب و ادیان مختلف پیراموان این مهم روزانه به رشته تحریر در می‌آید و این نشانگر حقانیت و واقعیت بحث ظهور منجی آخرالزمان است.

وی یادآور شد: باید آنهایی‌که به مهدویت اعتقاد دارند فرهنگ انتظار و مبانی و جایگاه و اهمیت و چرایی آن را بخوبی بدانند تا بتوانند از اعتقاد خود دفاع علمی و تاریخی و عقلی داشته و در وجود و زندگی خود آن را نهادینه نمایند.

این روحانی منطقه بیان کرد: انسان امروز به دنبال گم شده‌ای می‌گردد تا وی را از ناکامی‌ها و ناملایمات رهایی نماید و قطعا آن کس مهدی موعود است که چنان قدرت معنوی از طرف خالق به او داده شده تا بتوانند دلها را با معرفت آشنا و جهان را بسوی معرفت، و معنویت و عدالت و آسایش و امنیت جهانی سوق دهد.

بالادستیان یادآورشد: کسانی که از معرفت، معنویت، حقایق معنوی و عرفانی بویی نبرده‌اند دنبال سست کردن باورها و شعائر هستند و باید کسانی که به مبانی مهدویت اعتقاد دارند خودشان را به سلاح علم و اخلاق و تقوا و مسائل روز مهیا کنند تا بتوانند با آگاهی و بصیرت از مبانی و اعتقاد راسخ و مسلم خود دفاع وآن را در جامعه نشر نمایند.

 این کارگاه تخصصی بمناسبت ماه مبارک ربیع الاول و با هدف آشنایی صحیح با مبانی مهدویت و حکومت جهانی حضرت مهدی(عج)، درمحل خانه‌های ارتش ( شهرک شهید هاشمی سقز) برگزار شد.

انتهای پیام/79007/خ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول