اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل:

شورای وقف در اردبیل راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: با هدف حل مشکلات حقوقی برخی از موقوفات و استیفای حقوق اوقاف شورای وقف در استان اردبیل راه‌اندازی می‌شود.

شورای وقف در اردبیل راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام وحدت مشهوری نظری پیش از ظهر امروز در همایش «همه واقف باشیم» در اردبیل اظهار داشت: بهترین تجارت و سودمندترین اقدام در حوزه امر خیر و خداپسندانه مربوط به جهاد با اموال و انفس است که حتی جهاد با اموال مقدم بر جهاد با جان یاد شده که این خود ثابت می‌کند که بخشش و وقف کردن از اموال بزرگترین خیر و پاداش را به دنبال دارد به طوری که خداوند متعال به مومنان خطاب می‌کند اگر اموالتان را در راه خدا انفاق نکنید در مسیر غیر الهی و معصیت صرف خواهید کرد.

این مسئول در بیان عملکرد اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل تصریح کرد: طرح جامع 10 امامزاده به تصویب رسیده و بازسازی برخی از موقوفات نیز آغاز شده است تا از حیز انتفاع نیفتند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل افزود: ما با بازسازی موقوفات نظیر پیرزگر در قالب چهار واحد تجاری و شش واحد مسکونی نه تنها به افزایش درآمد موقوفات کمک می‌کنیم بلکه سعی و تلاش ما بر این است که این موقوفات به شکل صحیح مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

مشهوری نظری از تکمیل عمران و آبادانی موقوفه کاسب احمدی و حمام وکیل به عنوان یک نقطه مخروبه در سال‌های اخیر تا پایان امسال خبر داد و ادامه داد: ما با احیای این موقوفات به اجرای پروژه‌های خدماتی سعی کردیم تا از آنها بهره‌برداری حقیقی انجام شود.

وی با اشاره به مطرح شدن 33 پرونده دعاوی در محکمه قضایی خاطرنشان کرد: رای 10 پرونده به نفع اوقاف صادر شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل از اجرای طرح تکمیل اطلاعات پایه اوقاف خبر داد و ابراز داشت: با توجه به اینکه رسالت و وظیفه اداره کل اوقاف و امور خیریه عمل به نیات واقفین است ما اهتمام جدی داریم تا کلیه وقف‌نامه‌ها مورد بازبینی قرار گیرد تا نیتی از قلم نیفتد.

مشهوری نظری یادآور شد: به همین دلیل ما تمام وقف‌نامه‌ها را اسکن کردیم و درصدد بازنویسی ‌آنها هستیم که تاکنون شش مرحله نیز به تایید رسیده است.

این مسئول از اجرای طرح جی. آی. اس موقوفات خبر داد و گفت: بر اساس این طرح تمام اطلاعات در سامانه اطلاعاتی موقوفات ثبت شده که این خود خطر تصاحب و تعدی و تخریب موقوفات را به حداقل می‌رساند.

انتهای پیام/62001/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول