اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرستان بستان‌آباد:

ایجاد کارخانه کود کمپوست بستان‌آباد مورد حمایت قرار می‌گیرد

فرماندار شهرستان بستان‌آباد گفت: در راستای کاهش معضلات زیست محیطی، ایجاد کارخانه کود کمپوست توسط بخش خصوصی در بستان‌آباد مورد حمایت قرار می‌گیرد.

ایجاد کارخانه کود کمپوست بستان‌آباد مورد حمایت قرار می‌گیرد

 به گزارش خبرگزاری فارس از بستان‌آباد، الیاس گل‌محمدزاده پیش از ظهر امروز در حاشیه نشست کارگروه مدیریت پسماند در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در راستای کاهش معضلات زیست محیطی ناشی از انباشت پسماند، علاوه بر توجه لازم به افزایش تلاش برای دفن اصولی و بهداشتی زباله‌ها به منظور حفظ محیط زیست و ایجاد محیطی به دور از هرگونه آلودگی، مدیریت این شهرستان از ایجاد کارخانه تولید کود کمپوست توسط بخش خصوصی حمایت می‌کند.

وی افزود: با احداث کارخانه کمپوست علاوه بر ایجاد شرایطی مطلوب برگشت مواد آلی به چرخه طبیعت، کاهش حجم زباله‌ها و جلوگیری از مخاطرات بهداشتی، افزایش تولید و پیشرفت اقتصاد در کنار ایجاد اشتغال در منطقه را به همراه خواهد داشت.

فرماندار شهرستان بستان‌آباد تاکید کرد: کود کمپوست علاوه بر بالا بردن حاصلخیزی خاک، توانایی اصلاح ساختار آن را نیز داشته و موجب جذب و نگهداری رطوبت و ایجاد تخلخل در خاک و افزایش نفوذ هوا می‌شود.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه این شهرستان دارای اقلیمی نیمه‌خشک و خشک است، به دلیل کمبود رطوبت و وجود روان‌آب‌ها، از نظر مواد غذایی خاک نیازمند استفاده از انواع کودها برای کشاورزی است.

فرماندار شهرستان بستان‌آباد تصریح کرد: از آنجا که مصرف کودهای شیمیایی باعث تخریب بافت خاک و کاهش "هوموس" آن شده،این خاک‌ها را نیازمند اصلاح ساختار کرده است.

وی تصریح کرد: در راستای استفاده بهینه از منابع موجود و حمایت از توسعه بخش کشاورزی، احداث کارخانه کمپوست توسط سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در دستور کار قرار گرفته است و حمایت‌های لازم از سرمایه‌گذاران علاقمند به عمل خواهد آمد.

انتهای پیام/60001/ل30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول