اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مجتمع فرهنگی پژوهشی سازمان اوقاف و امور خیریه:

عرصه ترویج فرهنگ وقف نیازمند تلاش همگانی است

مدیر مجتمع فرهنگی پژوهشی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: در عرصه ترویج فرهنگ وقف باید همه به وظیفه‌ای که بر دوش دارند عمل کنند و تلاشی گسترده داشته باشند.

عرصه ترویج فرهنگ وقف نیازمند تلاش همگانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید موسی موسوی‌تبریزی امروز در حاشیه برگزاری نمایشگاه هفته وقف که از سوی معاونت فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد، گفت: «نمایشگاه همه واقف باشیم» در جوادالائمه (ع) حرم مطهر همزمان با هفته وقف برگزار شده است.

وی هدف از برگزاری این نمایشگاه را گامی در راستای ترویج سنت حسنه وقف عنوان کرد و ادامه داد: در این نمایشگاه آثار مختلفی در ارتباط با وقف در معرض دید عموم قرار گرفته است که از جمله این آثار می‌توان به نمایشگاه 42 تابلوی حجمی اشاره کرد.

مدیر مجتمع فرهنگی پژوهشی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه در طراحی این تابلوها از مطالب مطرح شده از سوی حجت‌الاسلام قرائتی در ارتباط با وقف استفاده شده است، تصریح کرد: از دیگر آثار عرضه شده در این نمایشگاه می‌توان به تابلوهایی از جملات ائمه اطهار، بزرگان و مراجع تقلید در راستای آثار و برکات وقف و ضرورت ترویج آن در جامعه اشاره کرد.

وی با اشاره به برپایی غرفه آموزش حفظ قرآن کریم عنوان کرد: افراد با ثبت‌نام در این غرفه می‌توانند در طرح سراسری حفظ قرآن کریم شرکت کنند و تاکنون 10 هزار نفر در سراسر کشور نسبت به ثبت‌نام در این طرح اقدام کرده‌اند.

موسوی‌تبریزی به تشکیل غرفه مشاوره وقف اشاره کرد و یادآور شد: در این غرفه نیز از سوی کارشناسان نیازهای روز جامعه که می‌توان به وسیله وقف به آن پاسخ داد ارائه شده و مشاوره‌ها و راهنمایی‌های لازم به مردم ارائه می‌شود.

وی برپایی غرفه کودک و نوجوان را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: در این غرفه نیز با مشارکت مبلغان اعزامی نسبت به ترویج فرهنگ وقف و آثار و برکات آن در بین کودکان و نوجوانان اقدام می‌شود.

مدیر مجتمع فرهنگی پژوهشی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه باید در عرصه احیای سنت حسنه وقف در جامعه اقدامات گسترده‌ای صورت گیرد، گفت: وقف از موضوعاتی است که می‌تواند در تحقق اقتصاد مقاومتی که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید دارند تاثیر قابل توجهی داشته باشد.

وی عنوان کرد: در عرصه ترویج فرهنگ وقف باید همه به وظیفه‌ای که بر دوش دارند عمل کرده و تلاشی گسترده داشته باشند.

انتهای پیام/2258/م30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول