اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه قم:

باید قدردان نعمت اسلام ناب و ولایت باشیم

استاد حوزه علمیه قم گفت: باید قدردان نعمت اسلام ناب و ولایت باشیم.

باید قدردان نعمت اسلام ناب و ولایت باشیم

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، حجت‌الاسلام حسن ترکاشوند امشب در یادواره شهدای بسیج مساجد و محلات که با حضور اقشار مختلف مردم و خانواده شهدا در مسجد امام رضا(ع) شاهرود برگزار شد، در سخنانی با تسلیت ایام عزاداری امام رضا(ع) با اشاره به حدیثی از ایشان، اظهار داشت: امام هشتم در حدیثی فرموده‌اند «شیعیان و پیروان ما دستورات ما را می‌گیرند و به کار می‌بندند و با دشمنان ما مخالفند و کسی که چنین نباشد از ما نیست».

وی افزود: امام رضا(ع) در این حدیث به نکات مهمی اشاره دارند که از آن جمله، نشانه شیعیان ایشان است که باید ما به این نکته توجه کنیم که تولی و تبری در امر امامت بسیار مهم است.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: وقتی امام رضا (ع) می‌فرمایند «دستورات ما» اشاره به همان قرآن و سنت دارد که باید همه بدان عمل کنیم و واجبات را انجام داده و از محرمات دوری کنیم و این بسیار مهم است.

ترکاشوند با بیان اینکه انجام واجبات و ترک محرمات موجب رضایت ائمه است، خاطر نشان کرد: ائمه اطهار (ع) به موضوع قرآن و سنت پیامبر (ص) توجه داشته و این مهم را شرط دوستی خود می‌دانند.

وی تصریح کرد: نباید فقط دو ماه محرم و صفر به دین توجه داشته باشیم و مابقی ایام توجهی به دین بی‌توجه باشیم.

استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: عمل به دستورات الهی مورد تأکید قرآن و سنت و امامان است و ما که خود را دوستدار امامان می‌دانیم، باید حتماً توجه به این نکته مهم و اساسی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه تبری جستن یکی از فروع دین ماست، ابراز داشت: امام اینجا تأکید بر دشمنی با دشمنان را بیان می‌کند و نشان می‌دهد این نکته مهمی برای کسی که خود را شیعه می‌داند، است.

ترکاشوند تأکید کرد: دشمنی با دشمنان خدا و رسول و امامان یکی از نکات ظریفی است که امام رضا (ع) ما بیان می‌کند و این نیاز به توجه و اهمیت دارد.

وی با اشاره به دوران دفاع مقدس و مقابله با رژیم عراق، اذعان داشت: دولت عراق دشمن اسلام بود و با استکبار جهانی برای براندازی اسلام ناب محمدی (ص) هم‌پیمان شده بود و دفاع را بر ما واجب و لازم می‌کرد.

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: مبارزه با دشمنان خدا و اسلام یک تکلیف شرعی است که اسلام و قرآن و ائمه اطهار (ع) به ما تأکید می‌کنند و کسی که در این راه کشته شود شهید است و مقامی بس رفیع نزد خدا دارد.

وی در پایان عنوان کرد: باید بیش از پیش قدردان نعمت اسلام و ولایت باشیم.

انتهای پیام/2249/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول