اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کمیسیون آب و کشاورزی اتاق بازرگانی خرم‌آباد:

میانگین رشد کشاورزی در لرستان منفی بوده است

مسئول کمیسیون آب و کشاورزی اتاق بازرگانی خرم‌آباد گفت: میانگین رشد کشاورزی در لرستان منفی بوده است.

میانگین رشد کشاورزی در لرستان منفی بوده است

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد مرتضی هادی‌پور امشب در جلسه هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی خرم‌آباد با نایب‌رئیس اتاق بازرگانی ایران، گفت: با توجه به اینکه رشد کشاورزی در برنامه پنجم توسعه 20/5 درصد در لرستان پیش‌بینی شده است اما در حال حاضر استان لرستان در بخش کشاورزی نسبت به این برنامه پنج ساله 25درصد رشد منفی داشته است.

این مسئول با اشاره به اینکه اعداد و ارقامی که برخی از دستگاه‌های دولتی در رابطه با رشد کشاورزی در لرستان اعلام می‌کنند واقعیت ندارند، اذعان داشت: میانگین رشد کشاورزی در این استان متاسفانه منفی بوده است.

هادی‌پور خاطرنشان کرد: استان لرستان استانی است که دارای ظرفیت‌های بالایی از جمله در بخش کشاورزی و صنعتی بوده، اما متأسفانه در توسعه بخش کشاورزی تاکنون از این ظرفیت به خوبی استفاده نشده است.

وی با اشاره به اینکه لرستان از نظر منابع غنی است، تصریح کرد: 800 هزار هکتار اراضی مطلوب و خاک کلاسه یک در لرستان وجود دارد این در حالی است که تنها 200 هزار هکتار از این اراضی آبی است یعنی تنها 25درصد از اراضی لرستان آبی هستند.

مسئول کمیسیون آب و کشاورزی اتاق بازرگانی خرم‌آباد ابراز داشت: در کشور به طور میانگین 50 درصد از اراضی آبی هستند و این نشان می‌دهد که استان لرستان دارای کشاورزی فقیرتری نسبت به سایر شهرهای کشور است.

هادی‌پور تصریح کرد: میانگین اراضی آبی ما نصف میانگین اراضی آبی کشور است و این در درآمد کشاورزان استان ما تاثیرگذار است.

این مسئول با اشاره به اینکه میانگین بارندگی در لرستان سالانه 500 میلی‌متر است، عنوان کرد: استان لرستان از نظر نزولات آسمانی وضعیت مطلوبی دارد که باید از این ظرفیت به خوبی استفاده شود.

هادی‌پور اذعان داشت: در لرستان پتانسیل‌های خوبی وجود دارد اما به دلیل عدم سرمایه‌گذاری در این استان در بخش کشاورزی یکی از استان‌های محروم است.

وی اضافه کرد: تاکنون 22 جلسه به صورت فعال در رابطه با کشاورزی لرستان در اتاق بازرگانی خرم‌آباد انجام شده که در این جلسه‌ها بعضی مصوبه‌ها را به دستگاه‌های مربوطه اعلام و برخی از آنها به تصویب رسیده است اما برخی از مصوبات دیگر نیازمند مساعدت مسئولان و سرمایه‌گذاری و حمایت مالی دولت بوده است.

این مسئول افزود: در رابطه با بحران آب در لرستان بیش از 3 جلسه با مسئولان مربوطه به خصوص آب منطقه‌ای لرستان توسط این کمیسیون‌ها انجام شده است و تاکنون نیز نتایج خوبی حاصل شده است.

مسئول کمیسیون آب و کشاورزی اتاق بازرگانی خرم‌آباد با اشاره به اینکه بعضی از محصولات کشاورزی در استان لرستان همانند برنج‌کاری نیازمند آب زیادی است، یادآور شد: ما می‌توانیم به جای کشت اینگونه محصولات در استان به دلیل کمبود آب از دیگر محصولاتی که به آب کم نیاز دارند استفاده کنیم.

انتهای پیام/2304/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول