اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

چهارمین جلسه ستاد توسعه اقتصادی استان کرمانشاه

چهارمین جلسه ستاد توسعه اقتصادی استان کرمانشاه امروز به ریاست استاندار کرمانشاه برگزار شد.

چهارمین جلسه ستاد توسعه اقتصادی استان کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، چهارمین جلسه ستاد توسعه اقتصادی استان کرمانشاه عصر امروز به ریاست ابراهیم رضایی‌بابادی استاندار کرمانشاه و با حضور مدیران سازمان‌های صنعت‌معدن و تجارت و جهاد کشاورزی استان و برخی از کشاورزان در اتاق بازرگانی کرمانشاه با موضوع کشت نخود و دام زنده برگزار شد.

استاندار کرمانشاه در این جلسه اظهار داشت: حمایت از صادرات و صادرکنندگان را جزو اولویت‌های کاری خود می‌دانیم و موضوع لغو صادرات دام زنده را پی‌گیری می‌کنیم.

ابراهیم رضایی‌بابادی با تاکید بر تسریع اجرای امور برای توسعه استان، خواستار رفع موانع موجود بر سر راه کشاورزان و دامداران برای افزایش تولیدات کشاورزی و دامی در استان کرمانشاه شد.

وی با بیان اینکه از وزارت‌خانه مربوطه موضوعات لازم برای حمایت از کشاورزان را پی‌گیری می‌کنم، خاطرنشان کرد: یک برنامه در شورای سلامت در زمینه تولید نخود مطرح شود تا با به‌کارگیری الگویی در کرمانشاه، مصرف نخود فرهنگ‌سازی شود.

استاندار کرمانشاه استفاده از تجهیزات کشاورزی برای بهره‌وری بیشتر و افزایش تولیدات کشاورزی در استان کرمانشاه را مورد تاکید قرار داد.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه نیز در این جلسه تصریح کرد: این جلسه برای بررسی مشکلات کشاورزان و پرورش‌دهندگان دام تشکیل شده است.

کیوان کاشفی کشاورزی و دامداری در استان کرمانشاه را داری حیطه‌ای وسیع با موضوعات عمده عنوان کرد و افزود: صادرات نخود و دام زنده در این جلسه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

کاشفی دام زنده را یکی از کالاهای استراتژیک در حوزه خلیج فارس بیان کرد و گفت: نژاد گوسفند ایرانی نژاد مرغوبی است و صادرات دام زنده باید از ممنوعیت درآید و تعرفه‌های گمرکی اخذ شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر قاچاق دام زنده صورت می‌گیرد، تاکید کرد: مازاد دام استان کرمانشاه به استان‌های دیگر فرستاده می‌شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه نیز در این جلسه گفت: نامه‌ای به وزارت صنعت، معدن و تجارت برای لغو عوارض نخود ارسال شده است.

جهانگیر شاهمرادی بیان داشت: در صورت توافق جهاد کشاورزی، هدف ما این است که برای حمایت از کشاورزان و افزایش تولید در استان، عوارض محصول نخود به صفر برسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اظهار داشت: 74 هزار تن نخود در استان تولید شده و یک مرکز تحقیقاتی کشت دیم نخود داریم که با مرکز تحقیقاتی در سوریه ارتباط دارد.

علی‌اشرف منصوری ادامه داد: بذرهای مناسب و ادوات لازم برای کشت نخود در استان کرمانشاه وجود دارد و کشت پاییزه در منطقه ما بهتر از سایر کشورهاست.

وی اقلیم مناسب، حاصل‌خیزی خاک و هموار بودن زمین کشاورزی را از جمله مواردی عنوان کرد که موجب افزایش تولید محصولات کشاورزی می‌شود.

این مسئول با تاکید بر اینکه در تمام بخش‌ها نباید منافع گروهی دیده شود، بلکه منافع کشور مهم‌ترین موضوع است، اذعان داشت: ورود دام به استان ممکن است موجب شیوع بیماری‌های دامی شود و پیشنهاداتی برای صادرات دام به مسئولان مربوطه ارائه داده‌ایم.

علی سعدالدین مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه با تاکید بر لغو عوارض حبوبات، متذکر شد: ماشین‌آلات بسته‌بندی محصولات باید از معافیت گمرکی برخوردار شوند.

رئیس شورای ملی نخود ایران نیز در این جلسه با بیان اینکه ایران با تولید 315 هزار تن نخود، رتبه ششم جهان را به‌دست آورده، افزود: بازدهی کشت نخود دیم، 472 کیلوگرم در هکتار است.

ناصر مردای ابراز داشت: بازدهی کشت پاییزه نخود، یک‌هزار و 200 کیلوگرم در هکتار است و امکانات مکانیزه کشاورزی از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست.

مرادی با بیان اینکه استان کرمانشاه در سال 91 جزو استان‌های برتر تولیدکننده نخود در کشور بوده، گفت: امسال سطح زیر کشت نخود کاهش یافته است.

وی با اشاره به موانع و مشکلات کشاورزان، تصریح کرد: نیاز به ماشین‌آلات مدرن کشاورزی برای بهره‌وری بهتر و افزایش تولیدات داریم و یکی از درخواست‌های کشاورزان، ورود ماشین‌آلات جدید است.

رئیس شورای ملی نخود ایران از اعزام یک هیئت به ترکیه برای تبادل تجربیات با کشاورزان نخود و کسب اطلاعات جدید خبر داد.

انتهای پیام/2700/ت40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول