اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌در ‌همایش ملی شب‌نشان نیما اعلام شد

رضا میرکریمی درباره نیما‌یوشیج فیلم می‌سازد‌

یک کارگردان سینما‌ ‌با اشاره به ‌‌تاثیر نیما‌یوشیج در حوزه‌های مختلف همچون شعر، فرهنگ و هنر ‌گفت: همایش ملی شب نیما باعث شد تا ایده ساخت فیلم نیمایی در اندیشه‌ام شکل بگیرد و در آینده به آن سمت حرکت کنم.

رضا میرکریمی درباره نیما‌یوشیج فیلم می‌سازد‌

به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر، رضا میرکریمی عصر امروز در چهارمین همایش ملی شب‌نشان نیما اظهار داشت: هنوز سینمای ایران نتوانسته نیما‌یوشیج را کشف کند.

وی افزود: آنالیز کردن کاربرد فرمی آثار یک هنرمند، تخصص است، اما ‌کشف نگاه او به عالم مهم است و نیما توانست به این نگاه، برای شعر برسد.

میرکریمی ابراز داشت: تاثیر نیما‌یوشیج در حوزه‌های مختلف همچون شعر، فرهنگ و هنر کاملا قابل لمس و ادراک است.

وی با بیان اینکه عباس کیارستمی کارگردان ‌سینما ‌از نیما و اشعارش تاثیر پذیرفت، افزود: ‌آثار نیما ‌اثربخشی فراوا‌نی در حوزه هنر به ویژه سینما دارد.‌

میرکریمی با بیان اینکه مهارت نیما در کشف واژه‌ها شگرف است و از ورای واژه‌های روزمره بود تصریح کرد: ما به این نگاه در سینما نیاز داریم تا از بی‌واسطه حرف زدن با آحاد مردم استفاده شود.

کارگردان سینمای کشورمان گفت: همایش ملی شب نیما سبب آن شد تا ایده ساخت فیلم نیمایی در اندیشه‌ام شکل بگیرد و در آینده به آن سمت حرکت کنیم.

به گزارش فارس، در چهارمین همایش ملی شب‌نشان نیما که در سالن اجتماعات اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران در نوشهر برگزار شد از سردار کابلی از جانبازان 70 درصدی هشت سال دفاع مقدس با حضور مسئولان شهرستان نوشهر و رضا میرکریمی، مهدی هاشمی بازیگر توانا تجلیل شد.

در این مراسم از تعدادی از هنرمندان حوزه شعر و شاعری، تئاتر، موسیقی، هنرهای تجسمی  و فیلم‌سازی با اهدای لوح و هدایا تجلیل شد.

انتهای پیام/‌86019/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول