اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی شرکت شهرک‌های صنعتی قم

کتاب مدیریت توسعه خوشه کسب و کار منتشر شد

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم چاپ و انتشار کتاب مدیریت توسعه خوشه‌های صنعتی را اقدامی جامع در بیان مفاهیم و ابزارهای توسعه عنوان کرد.

کتاب مدیریت توسعه خوشه کسب و کار منتشر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم؛ روح‌الله ابراهیمی در جلسه هماهنگی دبیرخانه خوشه‌های فرش دستباف کشور که در سال نخست به قم محول شده است، اظهار داشت: چاپ کتاب مدیریت توسعه خوشه‌های صنعتی اقدامی ارزشمند در گردآوری و انتشار دانش خوشه‌های کسب و کار است.

وی با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در موضوع خوشه‌های کسب و کار بیان کرد: با تجربیات کسب شده می‌توان استنباط کرد که رمز موفقیت یک برنامه توسعه خوشه، هماهنگی بین سه ضلع عامل توسعه، ذی نفعان و نهادهای پشتیبان است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم با تاکید بر اینکه انتخاب عامل توسعه نقش مهمی در پیشبرد برنامه‌ها دارد، خاطرنشان کرد: مدیریت توسعه خوشه‌های کسب و کار یک موضوع میان رشته‌ای است و لازم است تیمی که در این زمینه کار می‌کنند، ابزارهای مدیریت را فراگرفته و در برنامه‌های خود به کار گیرند.

ابراهیمی تصریح کرد: توسعه خوشه ارتباط تنگاتنگ با فرهنگ‌سازی، یادگیری و همکاری جمعی دارد؛ لذا ضروری است عاملان توسعه برای موفقیت عملکرد خود علاوه بر مهارت‌های فنی از مهارت‌های منابع انسانی، تحلیل و طراحی برنامه نیز برخوردار باشند.

وی افزود: برهمین اساس در کتاب مدیریت توسعه خوشه‌های صنعتی سعی شده است مفاهیم توسعه و ابزارهای لازم برای مدیریت توسعه خوشه‌های کسب و کار بیان شود تا راهنمای جامعی برای عاملین توسعه، ناظرین، مدیران و کارشناسان حوزه صنعت باشد.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: امیدواریم چاپ و انتشار کتاب مدیریت توسعه خوشه‌های صنعتی در تعمیق هرچه بیشتر معانی خوشه کسب و کار مفید واقع شده و بتوانیم نظرات کارشناسان و فعالان این عرصه را نیز در معاونت صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی قم جمع‌آوری کنیم.

انتهای پیام/2258/ک/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول