اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره عملیات بازار فرابورس مطرح کرد

راه‌اندازی بازار دارایی‌های فکری با هدف حمایت از مالکیت معنوی افراد

رئیس اداره عملیات بازار فرابورس با اشاره به راه‌اندازی بازار دارایی‌های فکری گفت: دارایی فکری به معنای حقوق و مالکیت معنوی ثبت شده نزد مراجع رسمی ثبت کشور از جمله حق ثبت اختراع، علائم تجاری، طرح‌های صنعتی و کشاورزی است.

راه‌اندازی بازار دارایی‌های فکری با هدف حمایت از مالکیت معنوی افراد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی پارک علم و فناوری خراسان، بهنام محسنی در نشست تخصصی با مدیران شرکت‌های فناوری و دانش‌بنیان اظهار کرد: ورود شرکت‌ها به بازار سرمایه همواره نشان‌دهنده رشد شرکت و معرفی آنها در سطح کشور است.

وی افزود: بر این اساس شرکت‌هایی که سهامشان در بازار‌های مالی مورد داد و ستد قرار می‌گیرد از درجه اعتبار بالاتری برخوردار هستند.

رئیس اداره عملیات بازار فرابورس با بیان اینکه ورود به بازار اوراق بهادار از جمله راه‌های ارتقای شرکت‌ها محسوب می‌شود، تصریح کرد: فرابورس ایران با ساختار و جایگاه قانونی مشابه بورس ولی با شرایط پذیرش و معامله ساده‌تر ایجاد شده تا حوزه شمول بازار سرمایه کشور را گسترش دهد.

محسنی در قسمت دیگری از سخنان خود به بازار دارایی فکری اشاره کرد و ادامه داد: دارایی فکری به معنای حقوق و مالکیت معنوی ثبت شده نزد مراجع رسمی ثبت کشور از جمله حق ثبت اختراع، علائم تجاری، طرح‌های صنعتی و کشاورزی است.

وی افزود: مطابق ضوابط بازار دارایی فکری فرابورس ایران، مالک یا مالکان پس از طی مراحل مقتضی و ارائه مدارک لازم برای احراز اصالت و هویت دارایی فکری و مالک، استعلام ثبت دارایی فکری از طریق مراجع ذی‌صلاح و ارائه طرح کسب و کار برای ارزش‌گذاری رسمی اقدام به عرضه دارایی فکری مبتنی بر دارایی ثبت شده در مراجع ذی‌صلاح و واگذاری آن از طریق بازار دارایی فکری فرابورس ایران می‌کند.

رئیس اداره عملیات بازار فرابورس، شیوه‌های معامله دارایی فکری را شامل انتقال قطعی و همیشگی دارایی فکری، واگذاری حق بهره‌برداری از دارایی فکری برای مدت معین، واگذاری حق بهره‌برداری از دارایی فکری برای مقدار معین و مشارکت مالک دارایی فکری با بهره‌‌بردار به صورت دائم یا برای مدت یا مقدار معین دانست.

محسنی ادامه داد: مشارکت مالک دارایی فکری با بهره‌‌بردار به صورت دائم یا برای مدت یا مقدار معین براساس قرارداد شرکت صحیح بوده و دارایی فکری به عنوان آورده شریک، قیمت‌گذاری شده و جزو مال مشاع شرکت محسوب می‌شود.

وی در پایان سخنان خود خواستار حضور پررنگ و ایفای نقش محوری مراکز پارک علم و فناوری در بازار دارایی فکری فرابورس ایران شد و گفت: راه‌اندازی چنین بازاری همیشه یک ویژگی خواهد داشت و آن توجه به علم، فناوری و پیشرفت بوده؛ این در حالی است که به دلیل برخی ریسک‌های موجود تعدادی از مخترعان نگران انتشار جزئیات اختراع خود هستند اما با این بازار، اهل علم مطمئن می‌شوند که حقوقشان ضایع نخواهد شد.

انتهای پیام/2202/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول