اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه مشهد خواستار شد

برنامه‌ریزی فرهنگی برای زائران براساس شاخص‌های معرفتی

استاد حوزه علمیه مشهد با بیان اینکه زیارت همراه با معرفت به معنای تجدیدعهد با دین است، گفت: متولیان باید برنامه‌های مناسبی را برای زائران با توجه به شاخص‌های معرفتی فراهم کنند.

برنامه‌ریزی فرهنگی برای زائران براساس شاخص‌های معرفتی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی زیارت، آیت‌الله سیدجعفر سیدان با بیان اینکه یکی از بهترین کار‌ها، مرتبط ساختن مردم با خاندان رسالت و ائمه معصومین (ع) است، اظهار کرد: هر کس که بهره بیشتری از این بزرگواران که به فرمان پروردگار، حقیقت علم، عمل و فضل و راهنمای همه انسان‌ها هستند، دریافت کند، رستگار خواهد شد.

وی افزود: هر چه این ارتباط قوی‌تر شود، مردم در جهت سعادتشان توفیق بیشتری خواهند داشت و البته از مهم‌ترین چیزهایی که می‌تواند این مهم را تقویت کند، مسئله زیارت است.

سیدان تصریح کرد: اگر زیارت با توجه به برنامه‌های مطرح شده در دین و همراه با معرفت صورت پذیرد، در واقع تجدید عهدی با دین است.

این استاد حوزه علمیه مشهد در رابطه با لازمه زیارت اظهار کرد: زیارت تجدیدعهدی با معلم، مبین و حقیقت دین است، بنابراین زائر باید با تقویت محبت خویش نسبت به امام معصوم، در راستای شناخت ابعاد شخصیتی امام گام بردارد.

سیدان با بیان اینکه هر چه زائر در جهت شناخت گفتار و رفتار ائمه (ع) بیشتر گام بردارد، بیشتر در نیل به نتیجه‌ای که در ارتباط با زیارت است، موفق می‌شود، اضافه کرد: زائر باید پس از اعمال زیارت، نسبت به درک و فهم خویش، رفتار مورد انتظار ائمه معصومین (ع) را در زندگی خویش همراه سازد.

این استاد حوزه علمیه مشهد ادامه داد: حضور زائر در کنار مرقد مزور و اظهار ارادت به وی را می توان زیارت نامید، اما توسل به این معناست که زائر، وساطت ائمه معصومین (ع) را در پیشگاه پروردگار برای خواسته‌ای، چه خواسته مادی و دنیوی و چه خواسته اخروی و معنوی طلب می‌کند و بر این اساس توسل طلب وساطت است.

سیدان در رابطه با لزوم توجه متولیان به مقوله زائر و زیارت گفت: متولیان باید برنامه‌های مناسبی را برای زائران با توجه به شاخص‌های معرفتی فراهم سازند و در کنار این اقدام با برخوردهای مناسب، موجبات رفاه زائران را فراهم کنند.

انتهای پیام/2202/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول