اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ارشاد بویین زهرا:

مطالعه قربانی رقابت رسانه با کتاب شده است

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بویین زهرا گفت: رقابت کتاب با رسانه نباید سبب بی‌مهری به مطالعه در این شهرستان شود.

مطالعه قربانی رقابت رسانه با کتاب شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین زهرا علی زارعی ظهر امروز در نشست فرهنگی شهر بویین زهرا کاهش مطالعه در جامعه را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: همانگونه که جسم انسان برای رشد و تامین سلامتی به غذا نیاز دارد روح نیز برای رشد، تعالی و نشاط به مطالعه و آموختن علم نیازمند است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بویین زهرا ادامه داد: هنگامی که جسم انسان به بیماری دچار می‌شود باید ساز و کار مناسب برای رفع آن اتخاذ شود.

این مسئول ادامه داد: میل به مطالعه و کسب علم و آگاهی از اثرات کتاب خوانی نیز احساس نیاز روحی را برطرف می‌سازد که باید کتاب در سبد کالای ایرانیان جایگاه قابل قبولی یابد.رقابت کتاب با دیگر رسانه‌ها امروز امری بدیهی است و لزوم جذابیت‌سازی بیشتر کتاب نسبت به فضای مجازی ضرورتی است که نیازهای روحی و عاطفی زیاد جوانان را رفع می‌کند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بویین زهرا با اشاره به اینکه تنوع کتاب‌ها امروز باید افزایش یابد، ابراز داشت: این مهم وظیفه و رسالت نویسندگان و پژوهشگران را سنگین‌تر کرده است تا در رقابتی سخت اما سالم با تالیف کتاب‌هایی با محتوا و مفاهیم علمی بالا زمینه آگاهی جامعه را بسترسازی کنند.

زارعی به کارگیری آرایه‌های هنری در تالیف و چاپ کتب را مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: البته گرانی نیز از دیگر عوامل کاهش خرید کتاب است که فعالان ارشاد در این عرصه بیش از پیش با ناشران باید همکاری کنند.

زارعی ادامه داد: همچنین به مناسبت بزرگداشت هفته پژوهش نمایشگاه آثار نقاشی، معرق چوب، عکس، خوشنویسی و صنایع دستی با همکاری میراث فرهنگی و صنایع دستی بویین زهرا در فضایی بالغ بر 200 متر مربع در سالن نگارخانه مجتمع فرهنگی هنری ولایت برای بازدید پژوهشگران، نویسندگان و اهالی هنر تدارک دیده شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بویین زهرا ابراز داشت: در این همایش 71 اثر پژوهشی و مقالات علمی و 68 عنوان کتاب از آثار نویسندگان و پژوهشگران شهرستان بویین زهرا به دبیر خانه این همایش ارسال شده است.

انتهای پیام/77005/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول