اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وقتی عطش هواداران ذوب‌آهن بیشتر می‌شود

تداوم تساوی‌های زجرآور ذوب‌آهن

نکته‌ای که در بازی‌های ذوب‌آهن مشهود است این است که با وجود تمام انتقاداتی که نسبت به این تیم می‌شود آنها زیباترین‌ بازی‌ها را از لحاظ کار گروهی به نمایش می‌گذارند.

تداوم تساوی‌های زجرآور ذوب‌آهن

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، ذوب‌آهن در بازی با ملوان هم نتوانست نتیجه مطلوب را کسب کند و با کسب یک تساوی زجرآور دیگر در خانه روند نامطلوب نتیجه‌گیری خودش را ادامه داد.

نکته‌ای که در بازی دیروز ذوب‌آهن مهم بود این بود که سه امتیاز بازی برابر ملوان از نان شب هم واجب‌تر بود اما این تیم باز هم نتوانست از تک گل زده خود دفاع کند و هوادارانش ر ا بیش از پیش نگران کرد.

سبزپوشان اصفهانی که در نیم فصل نخست نتایج بسیار بدی گرفتند در نیم‌فصل دوم با توجه به تقویت تیمشان نوید روزهای بهتری را می‌دادند اما حتی تعویض سرمربی این تیم نیز تاکنون جواب نداده است.

ذوبی‌ها در دیدار دیروز با توجه به نیاز مبرمی که به سه امتیاز داشتند بازی را از همان ابتدا هجومی آغاز کردند و در دقیقه 6 بازی توسط محسن بیاتی‌نیا به گل رسیدند و پس از این هم موقعیت‌های دیگری داشتند که به گل تبدیل نشد تا در نهایت بازی با یک گل برتری در این نیمه به سود ذوب‌آهن به پایان برسد.

در دقیقه 56 نیمه دوم ملوان با گل سید جلال رافخایی به برتری رسید تا کاخ آرزوهای ذوب‌آهن برای برتری پس از هفته‌ها ناکامی فرو بریزد و باز هم این نکته مشخص شود که برتری با یک گل در فوتبال بسیار خطرناک است و هر لحظه امکان تغییر نتیجه وجود دارد.

نکته‌ای که در بازی‌های ذوب‌آهن مشهود است این است که با وجود تمام انتقاداتی که نسبت به این تیم می‌شود آنها زیباترین‌ بازی‌ها را از لحاظ کار گروهی به نمایش می‌گذارند و این نکته‌ای است که تمام کارشناسان به آن اذعان دارند.

پاسکاری‌های تک ضرب نه در زمین خودی بلکه در زمین حریف یکی از ویژگی‌های مثبتی است که تنها سبزپوشان اصفهانی از آن برخوردار هستند که دلیلش هم می‌تواند در این نکته نهفته باشد که آکادمی‌های باشگاه ذوب‌آهن یکی از بهترین‌ها در ایران هستند که کارهای پایه را به خوبی انجام می‌دهند و شاکله ذوب‌آهن که از بازیکنان تیم‌های پایه آن هستند در این فضا جا افتاده و با تغییر بازیکنان نیز خللی در این سبک بازی ذوب‌آهن پیش نمی‌آید.

در بازی همزمان دیروز ذوب‌آهن و ملوان، پرسپولیس نیز با نفت تهران دیدار داشت که مقایسه دیدار دو تیم صرف‌نظر از جذابیت‌های ظاهری که آنهم به دلیل ورزشگاه بزرگ و چمن سبز آزادی بود این نکته را خوبی در نوع بازی ذوب‌آهن با بهترین تیم‌های حال حاضر ایران می‌رساند، تیم‌هایی که به هیچ عنوان قادر نبودند به مدت طولانی در زمین حریف پاسکاری کنند اما این سبک بازی به خوبی در بازی ذوب‌آهن مشهود بود و حتی زمین بسیار خراب ورزشگاه فولادشهر نیز مانع از این سبک بازی ذوبی‌ها نشده است.

باید پرسید تیمی که چنین شاخصه بارزی را دارد چرا در نتیجه‌گیری با مشکل مواجه شده و هر بازی هم که پیش می‌رود نمی‌تواند در نتیجه‌گیری موفق عمل کند.

یکی از این دلایل می‌تواند عدم وجود مهاجم و مدافعین بزرگ در خط حمله و دفاع این تیم باشد جایی که این تیم به راحتی گل می‌خورد و به سختی نیز به گل می‌رسد هرچند که اعتقاد داریم به قول والتر زنگا سرمربی بزرگ ایتالیایی که در اصفهان می‌گفت در یک تیم همه با هم دفاع و همه با هم گل می‌زنند و خط دفاع و حمله معنایی ندارد.

فاصله تیم‌های پایین جدول با یکدیگر زیاد نیست اما همین فاصله کم برای سایر تیم‌ها نیز وجود دارد و ذوبی‌ها باید به هر نحوی که شده از بذل و بخشش امتیازات ‌دست بردارند و در روزهایی که هواداران این تیم نسبت به جمعیتشان در مقایسه با سایر تیم‌های لیگ از بازی‌هایشان استقبال بیشتری به عمل می‌آورند کاری نکنند که همین تعداد هوادار نیز که در سرمای استخوان سوز ورزشگاه فولادشهر حضور می‌یابند از این تیم ناامید شده و دیگر در ورزشگاه حضور پیدا نکنند.

انتهای پیام/63020/ل30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول