اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نائب رئیس شورای شهر اردبیل:

بازگشایی 4 معبر جدید در دستور کار سالانه شهرداری اردبیل باشد

نائب رئیس شورای شهر اردبیل گفت: بازگشایی چهار معبر در چهار منطقه شهرداری اردبیل باید در دستور کار سالانه شهرداری باشد تا به مرور زمان تعریض‌ها و بازگشایی‌ها انجام شود.

بازگشایی 4 معبر جدید در دستور کار سالانه شهرداری اردبیل باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جواد زنجانی پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی تعرفه سال 93 شهرداری اردبیل اظهار داشت: به سرعت نمی‌توان تعریض‌ها و بازگشایی‌ها را انجام داد بلکه پیشنهاد می‌کنیم هر سال در هر منطقه شهرداری، یک معبر و خیابان بازگشایی شود که در این زمینه به تعامل شهرداری با صاحبان ملک نیاز داریم.

وی عنوان کرد‌: شهرداری توان پرداخت هزینه‌های مربوط به تعریض و بازگشایی را در محلات و کوچه‌ها ندارد و باید در این زمینه با مالکان و صاحبان املاک به تعامل و تفاهم رسیده و این کار را با دقت نظر بیشتر انجام دهد.

نائب رئیس شورای شهر اردبیل یادآور شد: تاکنون بازگشایی معابری همچون 16 متری آراز‌علی، اسماعیل‌بیگ، سید‌آباد راه کلخوران و میر‌اشرف انجام شده و این کار در سایر مناطق شهری که امکان تعریض و بازگشایی وجود دارد نظیر پیرزرگر و محله اسلامی ادامه دارد.

زنجانی با بیان اینکه تعرفه عوارض محلی شهرداری برای سال آینده در مجموع حدود 20 درصد افزایش یافته است، گفت: شورای شهر از هفته گذشته کار بررسی تعرفه پیشنهادی سال 93 شهرداری را آغاز کرده و پیش‌بینی می‌کنیم تا آخر دی ماه به جمع‌بندی نهایی رسیده و برای تایید نهایی به فرمانداری ارسال شود.

این مسئول تصریح کرد: تعرفه پیشنهادی شهرداری در بیش از 58 ماده و چهار بخش آماده شده و اعضای شورای شهر به دقت و به سرعت و به صورت جامع این تعرفه را مورد ارزیابی قرار داده و مباحث مربوط به آن را انجام می‌دهند.

عمده منبع درآمد شهرداری در کلانشهرها فروش تراکم است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عضو شورای شهر اردبیل نیز در این جلسه بیان داشت: فروش تراکم که عمده منبع درآمد شهرداری‌ها است که سبب می‌شود ساخت و سازها متراکم انجام شده و امکان رفاه و آسایش بیشتر مردم فراهم نیاید.

حسین افسانه پرهیز از این تراکم‌فروشی را بسیار ضروری اعلام کرد و افزود: در جایی که فضای آزاد تعریف می‌شود در حقیقت فضای عمومی و حق طبیعی شهروندان است که باید از آن استفاده کنند که خود این حق حیات واقعی به شمار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد‌: شهرداری متولی بازگشایی معابر به ویژه در مناطق بافت فرسوده و قدیمی است به طوری که کم عرض بودن معابر مشکلات زیادی را در بارش اخیر برف در تنظیف عمومی به وجود آورده به طوری که باید این مشکل با راهکارهای تشویقی برای عقب‌‌نشینی و ساخت و سازهای جدید برطرف شود.

عضو شورای شهر اردبیل پیشنهاد کرد شهرداری برای معابر زیر 12 متر با هدف تعریض، غرامت پرداخت کرده و در این زمینه حق و حقوق شهروندان را رعایت کند که برای اخذ پروانه رایگان باید اقدام جدی انجام شود.

افسانه ادامه داد: هر چند در تعرفه پیشنهاد 50 درصد فضای آزاد رایگان در نظر گرفته شده و در کنار آن تخفیف برای هموطنان خوش حق و حساب در دریافت پروانه مورد توجه قرار گرفته است اما انتظار این است که همچنان این راهکارهای تشویقی در اولویت و توجه جدی باشد.

انتهای پیام/62004/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول