اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شرکت نفت منطقه چالوس خبر داد

رشد 13 درصدی مصرف بنزین در غرب مازندران

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چالوس از رشد 13 درصدی مصرف بنزین در غرب مازندران نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

رشد 13 درصدی مصرف بنزین در غرب مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان چالوس، سید محمود طاهری پیش از ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: مصرف بنزین در سال جاری در صورت ادامه این روند در غرب استان به بیش از 420 میلیون لیتر برسد.

وی با اشاره به اینکه در بین پنج فرآورده مایع مصرف بنزین با 13 درصد رشد مصرف به رقم 330 میلیون لیتر رسیده است، گفت: میانگین مصرف بنزین به 1.2 میلیون لیتر در روز رسیده است.

طاهری با بیان اینکه مصرف نفت سفید با 15 درصد کاهش از 69 میلیون لیتر در 9 ماهه سال 91 به 58 میلیون لیتر در 9 ماهه سال‌جاری کاهش یافته است، گفت: متوسط فرآورده توزیع شده 2 میلیون لیتر در روز است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چالوس گفت: مصرف بنزین سوپر به علت محدودیت‌های تولید به میزان 6 درصد یعنی 1.3 میلیون لیتر کاهش داشته است.

مدیر شرکت نفت منطقه چالوس بیان داشت: مصرف نفتگاز در این منطقه نیز با 9.8 میلیون لیتر کاهش از 140 میلیون لیتر به 130.3 میلیون لیتر رسیده است که این مقدار هفت درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی کل سهمیه حمایتی نفتگاز تخصیصی به بخش‌های مختلف را بیش از 40 میلیون لیتر عنوان کرد و افزود: در زمینه سهمیه حمایتی در بخش‌های مختلف 16 درصد کاهش داشتیم و از این مقدار بخش خانگی(فرمانداری‌ها) با 30 درصد، بیشترین کاهش مصرف را نشان می‌دهد.

مدیر شرکت نفت منطقه چالوس با بیان این که نرخ رشد قیمت FOB نسبت به مدت مشابه سال قبل پنج درصد رشد داشته است، گفت: برای نخستین بار در سال‌های اخیر در 9 ماهه سال 92 نرخ رشد FOB از رشد پنج درصدی برخوردار شد که نشان از تثبیت قیمت جهانی فرآورده‌های نفتی در طول سال جاری و تثبیت نسبی نرخ ارز در ماه‌های اخیر است.

این مسئول یادآور شد: مقدار یارانه تخصیصی به 541 لیتر فرآورده توزیع شده در غرب استان در 9 ماهه امسال بالغ بر یک‌هزار و 47 میلیارد تومان است که با 67 میلیارد تومان افزایش از شش درصد رشد برخوردار بوده است.

طاهری از اعلام آمادگی شرکت نفت برای شناسایی نقاط آسیب‌پذیر شبکه در شرایط افت فشار گاز خبر داد و تأکید کرد: شرکت نفت منطقه چالوس در نظر دارد تا با اعلام کالابرگ زمستانه به میزان 500 لیتر برای خانوارهای یک تا چهار نفره و 700 لیتر برای خانوارهای بیش از پنج نفر زمینه را برای آزادسازی توان توزیع برای شرایط بحران فراهم آورد.

وی در پایان گفت: این کالابرگ دارای اعتبار فعلی سری 23 است.

انتهای پیام/86004/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول