اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره جهاد کشاورزی خرمشهر:

900 هکتار از اراضی خرمشهر زیر کشت گندم و جو رفت

رئیس اداره جهاد کشاورزی خرمشهر گفت: بیش از 900 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان زیر کشت گندم و جو رفته است.

900 هکتار از اراضی خرمشهر زیر کشت گندم و جو رفت

ابراهیم داوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر با اشاره به اینکه بیش از 900 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان زیر کشت گندم و جو رفته است اظهار کرد: در همین راستا و به منظور تولیدات محصولات استراتژیک و مهم کشاورزی از قبیل گندم و جو این میزان از اراضی شهرستان زیرکشت رفته است.

وی اضافه کرد: همه ساله با آغاز فصل پاییز، کشاورزی این شهرستان با تهیه زمین و انجام اقدامات اولیه کشت و کار خود را آغاز می‌کند.

رئیس اداره جهاد کشاورزی خرمشهر تصریح کرد: تولید گندم و افزایش عملکرد در واحد سطح به دلیل اینکه این محصولات مستقیما در تامین غذای مردم نقش مهم و اساسی دارد مورد توجه و عنایت جهاد کشاورزی است و امید می‌رود با همت کشاورزان و توجه به راهنمایی‌ها و نظرات کارشناسی مهندسین کشاورزی شاهد تولید هرچه بیشتر این محصول و رسیدن به خودکفایی در آن باشیم.

وی همچنین با اشاره به این موضوع عنوان کرد: به‌منظور تامین نهادهای تولید تاکنون 575 تن از انواع بذر گواهی شده گندم و بیش از 900 تن انواع کودهای مورد نیاز کشت‌های پاییزه تهیه و در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

داوری با اشاره به کشت 575 هکتاری کلزا در این شهرستان بیان کرد: کلزا یکی از گیاهان روغنی است که از دانه آن در استحصال روغن استفاده می‌شود و تولید روغن از این محصول مورد توجه است.

وی اضافه کرد: روغن کلزا از جمله روغن‌های مفید و گیاه کلزا از جمله گیاهی است که دانه آن 40 تا 48 درصد روغن و کنجاله آن 35 تا 40 درصد پروتئین دارد و روغن آن به دلیل اسیدهای چرب غیراشباع همانند روغن زیتون جزو باکیفیت‌ترین روغن‌های خوراکی‌ است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی خرمشهر خاطرنشان کرد: در سال زراعی جاری 425 هکتار از اراضی شهرستان، کلزا به صورت مستقیم و بدون عملیات خاک‌ورزی قبل از برداشت زراعت شلتوک کشت شده است و 50 هکتار با عملیات تهیه زمین خاک‌ورزی کلزا کشت شد.

وی ابراز داشت: زراعت کلزا و استقبال از آن می‌‌تواند در خودکفایی تولید و استحصال روغن موثر باشد و مدیریت جهاد کشاورزی در راستای تشویق به زراعت این محصول بیش از 5 هزار و 700 کیلوگرم بذر هیبرید و اصلاح شده و انواع کودهای شیمیایی مورد نیاز را تهیه و در اختیار کشاورزان قرار داده است.

داوری در پایان گفت: با هماهنگی‌هایی که با بانک کشاورزی به عمل آمده است می‌توان برای دریافت تسهیلات به بانک مراجعه و بخشی از سرمایه مورد نیاز خود را دریافت کرد.

انتهای پیام/72001/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول