اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی 20 روز گذشته رخ داد

وقوع 6 مورد مسمومیت با مونواکسید کربن در نیشابور

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی شهرستان نیشابور از وقوع 6 مورد مسمومیت با گاز مونواکسید کربن طی 20 روز اخیر در این شهرستان خبر داد.

وقوع 6 مورد مسمومیت با مونواکسید کربن در نیشابور

به گزارش خبرگزاری فارس از نیشابور، همه ساله با فرا رسیدن فصل سرما شاهد جان باختن تعدادی از شهروندان‌ در اثر گاز‌گرفتگی با گاز مونوکسیدکربن هستیم.

موضوعی که بنابر گزارش‌های سازمان پزشکی قانونی و آتش‌نشانی با کاهش دما و در روزهایی که دمای هوا کمتر است، بیشتر اتفاق می‌افتد.

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی شهرستان نیشابور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نیشابور اظهار کرد: در این موارد مسموم شدگان به صورت سرپایی درمان شده و فقط دو مورد به بیمارستان اعزام شدند‌ و با پیگیری‌های صورت گرفته آنها نیز با حال عمومی خوب مرخص شده‌اند.

محمد شورورزی اضافه کرد: برخلاف آموزش‌هایی‌ که هر سال در رسانه‌های عمومی در این زمینه داده می‌شود باز هم هر سال شاهد حوادث ناگوار هستیم.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نیشابور نیز از چهار مورد نشت گاز خبر داد و گفت: به علت استفاده نکردن از شلنگ‌های استاندارد و بسط‌های فلزی چهار مورد انفجار گاز داشته‌ایم و هفته گذشته دو نفر بر اثر انفجار گاز در یک منزل مسکونی در نیشابور کشته شده‌اند.

سیدمهدی حسینی با اشاره به اینکه همشهریان در نصب و راه‌اندازی وسایل گرمایشی رعایت اصول ایمنی را داشته باشند؛ توصیه کرد: افراد باید از اتصال دو یا چند وسیله گازسوز به یک شیر گاز خودداری کرده و اگر برای طولانی مدت قصد استفاده از وسیله گازی را ندارند حتماً شیر گاز را بسته و سرپوش آن را وصل کنند.

وی گفت: برای اتصال بخاری به لوله گاز باید حتماً از شلنگ‌های فشار قوی استفاده شده و از شلنگ‌های معمولی که به سرعت فاسد می‌شوند، استفاده نگردد.

انتهای پیام/2202/ز30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول