اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول خواستار شد

راه‌اندازی دانشکده مستقل کشاورزی در دزفول

رئیس دانشگاه صنعتی جندی‌شاپور دزفول با توجه به نیاز منطقه خواستار راه‌اندازی دانشکده مستقل کشاورزی در این شهرستان شد.

راه‌اندازی دانشکده مستقل کشاورزی در دزفول

علی محمد آخوندعلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دزفول در رابطه با مبحث کشاورزی منطقه و بحث آفت‌کش‌ها اظهار کرد: عروس استان خوزستان در مبحث کشاورزی، دشت دز است که در این رابطه هنگامی که آفت به سراغ محصولات کشاورزی آمده بحث پیچیده‌ای در خصوص آفت‌کش‌ها مطرح می‌شود که قطعا در این میان بحث اهمیت دانشکده کشاورزی مستقل برای دانشگاه صنعتی جندی‌شاپور به وضوح مشخص می‌شود.

وی بیان کرد: در این میان تنها با فشارها و اصرارهای بسیار زیاد، مجوز یک مرکز نانوبیوتکنولوژی را در خصوص رشته شیمی آفت‌کش‌ها که در این منطقه نیاز مبرمی به آن احساس شده است که تا کنون اقدامی برای این سموم سرطان‌زا صورت نگرفته است.

رئیس دانشگاه صنعتی جندی‌شاپور دزفول تصریح کرد: این سموم در وهله اول برای خود کشاورز بدترین خطرات را داشته که قبل از مصرف‌کننده در معرض مستقیم این مواد قرار گرفته‌اند که این مسئله باید مدیریت شود و در مورد آن پیگیری اصولی صورت پذیرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از 130 هزار هکتار شبکه آبیاری و زهکشی در ناحیه دز یعنی همان دشت دز واقع شده که اگر چه عمری بیش از 40 تا 50 سال را گذرانده‌اند اما هنوز هم جزو شبکه‌های پایدار خاورمیانه و جزو بهترین‌هاست.

آخوندعلی در پایان خاطرنشان کرد: منطقه شمال خوزستان هم آب، هوا و نور بسیار مطلوبی برای تنفس گیاهان دارد و بستر مناسبی فراهم شده است که در تمام طول سال کاشت محصولات را داشته باشیم.

انتهای پیام/72001/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول