اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

برف بازی حس زیبای کودکی، ساده و پر از هیجان

برف بازی حس زیبای کودکی، بازی ساده، زیبا و پر از هیجان را به همراه دارد.

برف بازی حس زیبای کودکی، ساده و پر از هیجان

به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد، با فرا رسیدن فصل زیبای زمستان بارش برف در ذهن بیشتر افراد نقش می‌بندد و برف بازی زیباترین کاری است که می‌شود، در روزهای سرد زمستان انجام داد و از این بازی نهایت لذت را برد.

فصل زمستان که می‌رسد، درختان جامه زیبای سفید بر تن می‌پوشند و با بارش برف همه جا زنگ زیبای سفید را می‌گیرد، همه به فکر درست کردن آدم برفی هستند و تا زمانی که اشعه خورشید به آن نتابد، این آدم برفی‌ها بدون هیچ حرکتی در سر جای خود می‌مانند.

در شب‌هایی که برف نرم نرمک بر روی زمین می‌نشیند آرام و بی‌صدا صحنه‌هایی زیبا را به دنبال دارد که این زیبایی در ذهن همه افراد مخصوصا بچه‌ها برای همیشه به یادگار می‌ماند.

بارش برف طی چند روز گذشته در بروجرد زمین این شهرستان را کاملا سفید پوش کرد و در در ارتفاعات این شهر حدود30 سانتیمتر برف بر زمین نشست.

با گذشت چند روز از این بارش الهی، مردم بروجرد جمعه به اتفاق همه افراد خانواده برای سپری کردن یک روز شاد و به یاد ماندنی در روز سرد، به محل‌هایی رفتند که بتوانند برف بازی کنند.

یکی از مکان‌هایی که در بروجرد در این روزها همه خانواده‌ها برای برف بازی به آنجا می‌روند، تپه اطراف دانشگاه بروجرد است که این تپه دارای شیبی تند برای برف بازی و سر خوردن است و در این میان بچه‌ها بیشتر از همه لذت می‌برند.

با توجه به سردی هوا تصور این را نداشتم که این همه جمعیت در این روز بسیار سرد در این محل برای برف بازی حاضر شوند، اما وقتی به آنجا رسیدم، بیش از صدها نفر از خانواده‌ها در آنجا برای بازی پر از هیجان برف بازی مستقر شده بودند.

برخی از خانواده‌ها با پرتاب گلوله‌های برفی به طرف همدیگر، بچه‌ها با سر خوردن روی برف و نوجوانان و جوانان هم با نشستن بر روی انواع تیوپ‌های خودرو از این روزهای به یاد ماندنی سرد زمستان استفاده کردند.

اما هوای سرد و برف بازی برای افراد سرمایی زیاد جالب نیست، چون برخی از افراد در ماشین نشسته بودند و تنها با خوردن چای گرم می‌توانستند این هوا را برای لحظاتی تحمل کنند.

بچه‌ها با نهایت حس و حال فعالیتی که داشتند، بازی می‌کردند و به این فکر نبودند که شاید بعد از این هوای سرد و برف بازی، سرما بخورند و تنها به فکر شادی و هیجان در بازی‌های زمستان بودند.

در این میان برخی تنها دوربین‌های را دست گرفته و این لحظه‌های شادی و پر از هیجان را ثبت می‌کردند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بروجرد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بروجرد گفت: افرادی که در این روزهای سرد قصد برف بازی دارند، باید نکات ایمنی را رعایت کنند، تا دچار مشکلاتی مانند شکستگی در بدن مانند دست و پا نشوند.

محسن صیرفی اضافه کرد: برای برف بازی باید از وسایل استاندارد استفاده کرد و برای سر خوردن از ارتفاعات زیاد حتما از کلاه ایمنی استفاده کنند.

وی اظهار داشت: بچه‌ها در کنار خانواده‌ها به بازی مشغول شوند، تا دچار مشکلاتی مانند سرمازدگی نشوند.

صیرفی تصریح کرد: متاسفانه در سال گذشته یکی از جوانان بروجردی در هنگام سر خوردن با تیوپ از ارتفاع بلند دچار ضربه مغزی شد و جان خود را از دست داد.

وی یادآور شد: با رعایت نکات ایمنی در این روزهای سرد می‌توان از شادی بیشتری برخوردار بود.

به گزارش خبرنگار فارس از بروجرد، روزهای برفی در طول سال محدود هستند، اما در همین چند روز سعی کنیم که لحظات شادی را برای همه افراد خانواده به خصوص بچه‌ها را فراهم کنیم.

 

------------------------------

گزارش از مرجان سلیمانی

------------------------------

انتهای پیام/85005/ت40/پ3003

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول