اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همراه با خاطرات شهید وحید رزاقی/3

ای کاش هزاران جان داشتم تا فدای رهبر کنم

وحید رزاقی در وصیتنامه خود نوشت: اماما، بارها گفتم و باز هم می‌گویم ای کاش هزاران جان داشتم تا خالصانه فدای تو کنم که به راستی اسوه حقیقتی و به فرمان پیامبرگونه‌ای لبیک گفتم و عاشقانه خود را در صحنه‌های پیکار حاضر کردم.

ای کاش هزاران جان داشتم تا فدای رهبر کنم

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، شهید وحید رزاقی از دلیرمردان گیلانی لشکر 25 کربلا است که در نوجوانی و با سن کم و جثه کودکانه‌اش به جبهه رفت. 

شهید رزاقی با قلم بر برگه‌هایی که تحمل آن همه عشق را داشت، نوشت تا یاد دوستان شهیدش را زنده نگه‌دارد و اکنون جامعه نیازمند یادآوری خاطرات شهداست.

وحید رزاقی نگارش آخرین کلمات دفتر خاطرات زندگیش را در قالب وصیتنامه به نسل‌های بعدی سپرد.

این شهید بزرگوار در بخشی از وصیتنامه خود نوشت: خدایا قلبم را مالامال از عشقت و چشمه دلم را سیراب از لطف و محبتت و سفره دلم را پهن و رنگی از ضیافت صفا و صمیمت و فکرم را آرزومندم به علم و حکمتت و سراسر وجودم را مشتاق به لقا و زیارتت قرار دهم.

بی‌خبری تا کی، گمگشتگی تا کی، نپیمودن طریق سعادت تا کی، نگذشتن از جان تا کی، مرغ دل را از قفس زنگارزده گناه نرهانیدن تا کی، دیوانه نبودن تا کی، عارف نبودن تا کی، خدایا عاشق نبودن تا کی.

اماما، بارها گفتم و باز هم می‌گویم ای کاش هزاران جان داشتم تا خالصانه فدای تو کنم که به راستی تو اسوه حقیقتی، تو پیر میدان سعادتی، تو کوبنده صف شقاوتی، تو الگوی من بسیجی هستی که تنها حقیقت کامل را در تو دیدم و به فرمان پیامبرگونه تو ندای لبیک سر دادم و عاشقانه خود را در صحنه‌های پیکار حاضر کردم.

ای مردم که هر گاه مصیبت امام حسین (ع) به گوشتان می‌رسد می‌گریید و قلباً آرزو داشتید تا بودید و فرزند علی را یاری می‌کردید اینک بدانید و به گوش دل بشنوید که زمان همان زمان و حسین همان حسین و ندای هل من ناصر، همان صدا است.

ای شهدا، شمایی که در نزد حضرت حق جا و منزلتی دارید و نیز آبرومندید ما را بپذیرید و قبول کنید که ما در دنیا دوستان بدی برایتان نبودیم و شما را دوست داشتیم و همیشه آرزوی ما این بود که در آخرت با هم باشیم.

ای دوستان و عزیزان همسنگر امروز دار عمل و فردا دار حساب است ندای وانفسای ما را در صحرای قیامت به یاد آورید و اندکی تأمل کنید که برای چه خلق شده‌ایم، خداوند آزمایش می‌کند به راهی که شاید به فکرت نرسد. جهاد را در نظر داشته باش و به یاد آر آیه‌ای که خداوند پس از ایمان به خدا بهترین تجارت را جهاد می‌داند.پدر و مادر و اهل خانواده بدانید در این گام خداوند مرا یاری کرد و شما را قسم به خدا کمی فکر کنید که این دنیا با تمام زیبایی‌اش سرای گذر است بنابراین دنبال توشه‌ای باشید که گران‌تر و بارش سنگین‌تر و اخلاص بیشتر باشد.

انتهای پیام/2300 /ت20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول