اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله العظمی نوری‌همدانی:

دشمنان در گروه‌های مختلف به جنگ ما آمده‌اند

مرجع عالیقدر جهان تشییع با بیان این‌که دشمنان در گروه‌های مختلف به جنگ ما آمده‌اند، گفت: مقابله با این دشمنی‌ها مسئولیت آحاد مردم است و همه ما موظفیم بی‌تفاوت نباشیم و هیچ وقت نباید ساکت باشیم.

دشمنان در گروه‌های مختلف به جنگ ما آمده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از روابط عمومی استانداری همدان، حضرت‌ آیت‌الله حسین نور‌ی‌همدانی در دیدار با استاندار همدان با تسلیت ایام سوگواری رسول مکرم اسلام(ص)، امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع)، اظهار داشت: مردم همدان مردمی با هوش و ذکاوت، متدین و باتقوا هستند و این از ویژگی‌ها و مزایای مردم استان همدان است.

وی افزود: در این استان تقوا و تدین حاکم است و شما باید مجهز باشید تا بتوانید خدمات وسیع و چشم‌گیر به مردم همدان ارائه دهید.

این مرجع تقلید با بیان اینکه اسلام یک دین اجتماعی است، اضافه کرد: مسلمانان نباید تنها به فکر خود باشند، زیرا پیامبران اسلام را یک دین اجتماعی معرفی کرده‌ و مسلمانان باید در این راستا قدم بگذارند.

وی با تقسیم‌بندی مسئولیت‌های انسان به فردی، اجتماعی و شغلی گفت: برای هر انسان سه نوع مسئولیت در اسلام دیده شده که نخستین نوع از مسئولیت در اسلام، مسئولیت فردی است.

آیت‌الله نوری‌همدانی یادآور شد: اگر انسان تنها بر روی زمین وجود داشت بازهم این نوع از مسئولیت نیز برای او متصور بود، چرا که انسان نیاز به کمال دارد و در این راه باید مسئولیت‌پذیر باشد.

وی ادامه داد: جهان دارالتکامل است و انسان وظیفه دارد اول خود را با علم و تقوا بسازد.

این مرجع خاطرنشان کرد: دومین مسئولیتی که در اسلام برای انسان دیده شده، مسئولیت اجتماعی است، چرا که خداوند انسان را موجودی اجتماعی خلق کرده و انسان نیز در این زمینه مسئول است و همه در برابر اجتماع مسئولیت داریم و این مسئولیت بسیار مهم و وسیع است.

وی با بیان این که دشمنان در گروه‌های صهیونیستی، استکباری، منافق، تکفیری و دیگر گروه‌ها به جنگ ما آمده‌اند، افزود: مقابله با این دشمنی‌ها مسئولیت آحاد مردم است و همه ما در راستای مسئولیت اجتماعی که داریم، در برابر اجتماع موظفیم بی‌تفاوت نباشیم و هیچ وقت نمی‌توانیم ساکت باشیم.

آیت‌الله نوری‌همدانی تصریح کرد: وظیفه و مسئولیت اجتماعی ما در برابر اسلام، قرآن، پیامبر عظیم‌الشأن اسلام و ائمه اطهار و معصومین (ع) بسیار سنگین و حساس است.

وی بیان داشت: سومین مسئولیت انسان از دیدگاه اسلام، مسئولیت شغلی است و این مسئولیت نیز بسیار حساس و مهم است و از نگاه اسلام، هر کس در هر شغلی باید نسبت به آن امانت‌دار بوده و کارها را بر اساس موازین صحیح عقلی و شرعی انجام دهد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: کسانی که در پستی قرار می‌گیرند، وظیفه سنگینی دارند و باید در حفظ اسلام و مسلمین و انجام وظایف مربوط به آن پست به خوبی عمل کنند.

وی یادآور شد: شغل‌ها در حکومت اسلامی، توفیقی از جانب خداوند است تا فرد شاغل بتواند خدمت وسیع و بزرگی انجام دهد.

آیت‌الله نوری‌همدانی با بیان این که هر اجتماعی، یک مدیر نیاز دارد تا آن مدیر در زیر سیطره و نگین و با هماهنگی خود، زندگی افراد و قشرها را تنظیم کند، خاطرنشان کرد: این موضوع به ولایت فقیه و ولایت رسول‌الله(ص) بر می‌گردد زیرا پیامبر(ص) در زمان خود مدیر بود و جامعه را مدیریت می‌کرد و همه ابعاد جامعه زیر سیطره پیامبر(ص) بود.

وی اضافه کرد: در زمان غیبت ولی عصر(عج) نیز ولایت فقیه مدیر جامعه است که معنی آن، اداره جامعه به روشی است که عظمت و اقتدار اسلام معلوم باشد.

مرجع عالیقدر شیعیان با بیان این‌که ولایت فقیه انشعاباتی دارد و این تشکیلات و پست‌های اداری از انشعابات آن برای اداره جامعه اسلامی است، خطاب به استاندار و همراهان وی گفت: با در نظر گرفتن اوضاع قبل و فعلی و حماسه سیاسی که به وجود آمد، شما توفیق خدمت پیدا کرده‌اید و دعا می‌کنم توفیق یابید نواقص را جبران کنید و گام‌های بلندی برای توسعه ایران و استان بردارید.

انتهای پیام/2499/ط/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول