اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه گرمسار:

9 دی روز مرگ فتنه‏گران بود

امام جمعه گرمسار گفت: 9 دی روز مرگ فتنه‏گران بود و همه باید بدانند که این روز هرگز از تاریخ ایران پاک نمی‏شود.

9 دی روز مرگ فتنه‏گران بود

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، حجت‏الاسلام والمسلمین سیدعلی مهدی‏نژاد ظهر امروز در جمع مردم و مسئولان گرمسار، با اشاره به برگزاری باشکوه آیین‏های گرامیداشت 9 دی، روز بصیرت، این روز را نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی خواند.

وی تصریح کرد: همه مردم و مسئولان باید قدردان چنین رخدادی باشند؛ چرا که این واقعه بسیار شبیه فعالیت‏های روزهای ابتدایی انقلاب اسلامی بود و در تاریخ جاودانه شد. 

شمار موقوفات در کشور روز به روز افزایش یابد

مهدی‏نژاد همچنین با اشاره به فرارسیدن هفته وقف، خواستار توجه بیشتر به این سنت حسنه در جامعه شد.

وی با بیان اینکه واقفان در حقیقت همواره در قید حیات هستند، افزود: باید تلاش کرد تا فرهنگ وقف در جامعه ترویج شود و بدانیم که اگر بتوانیم موقوفات را احیا کنیم، این امر می‌تواند به دولت نیز کمک شایانی کند.

امام جمعه گرمسار با تأکید بر توجه به ایجاد موقوفات جدید افزود: باید سعی کرد تا بخشی از اموال افراد بهره‌مند جامعه برای تحصیل فرزندان مناطق محروم و دورافتاده و نیازمندان وقف شود.

مهدی‏نژاد با بیان اینکه تنوع خوبی در موقوفات کشور وجود دارد، تأکید کرد: همه موقوفات فقط مربوط به مساجد و امام حسین (ع) نیست؛ بلکه در حوزه‌های مختلف شاهد تنوع موقوفات هستیم که امروز نیز به خوبی مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

به نیات واقفان جامه عمل پوشانده شود

وی افزود: توقعی که وجود دارد، این است که به نیات واقفان جامه عمل پوشانده شود و حق واقف خدای نکرده مورد تصرف قرار نگیرد.

امام جمعه گرمسار ادامه داد: تصرف در وقف و ادا نکردن حق واقفان مضرات بسیاری به همراه دارد و باید مراقب باشیم تا در این ورطه گرفتار نشویم و بدانیم که تا امروز کسی نتوانسته است از این تصرفات نامشروع خیری ببیند.

مهدی‏نژاد همچنین گفت:‌ در برخی از موقوفات، نگهداری اماکن و موقوفه کار بسیار مشکلی است و در استان سمنان نیز متأسفانه برخی از موقوفات متروکه شده‌‌اند و باید به آنها رسیدگی کرد تا مورد استفاده قرار بگیرند.

امام جمعه گرمسار با تأکید بر اینکه در استان سمنان موقوفات بسیاری وجود دارد، گفت: همه امروز باید تلاش کنند تا شمار موقوفات در کشور روز به روز افزایش یابد.

انتهای پیام/2249/ت30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول