اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شاهرود:

حماسه 9 دی هیچ‏گاه فراموش نمی‏شود

امام جمعه شاهرود گفت: حماسه 9 دی هیچ‏گاه فراموش نمی‏شود و هر تلاشی در این زمینه بی‏نتیجه خواهد بود.

حماسه 9 دی هیچ‏گاه فراموش نمی‏شود

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، حجت‏الاسلام والمسلمین محمود ترابی ظهر امروز در خطبه‏های نماز جمعه این هفته شاهرود که با حضور پرشور مردم و مسئولان برگزار شد، با اشاره به پشت سر گذاشتن روز بصیرت ادامه داد: حماسه‏ای که در 9 دی سال 88 در ایران اسلامی رخ داد، ماندنی و جاودانه است و هرگز از یادها نمی‏رود.

وی تصریح کرد: مردم ولایت‏مدار، مؤمن و خداجوی ایران اسلامی به زیبایی هر چه تمام‏تر این حماسه را خلق کردند و 9 دی برای همیشه ماندنی خواهد بود.

نباید در ترویج وقف از هیچ کوششی دریغ کرد

ترابی همچنین با اشاره به فرارسیدن هفته وقف، خواستار توجه بیشتر به این سنت حسنه در جامعه شد.

وی اظهار داشت: امروز نیاز استان سمنان بدون شک، ترویج و گسترش فعالیت‏های قرآنی است و وقف‏های جدید باید در حوزه علوم دینی، مذهبی و قرآنی هدایت شود.

امام جمعه شاهرود با تاکید بر اینکه وقف یکی از سنت‏های حسنه الهی است که باید همواره به آن توجه داشت و در مسیر اشاعه و ترویج آن از هیچ کوششی دریغ نکرد، ادامه داد: اقداماتی که سازمان اوقاف و امور خیریه در سطح جامعه و در راستای توجه به عموم مردم انجام می‏دهد، جای قدردانی دارد.

ترابی همچنین فعالیت‏هایی را که در راستای بازنویسی وقفنامه‏ها در کشور و استان سمنان در جریان است، قابل تقدیر دانست و گفت: بازنویسی وقف‏نامه کار بسیار بزرگی است که در طول تاریخ انقلاب بی‏نظیر بوده و باید با جدیت به آن پرداخته شود.

لزوم گرامیداشت هفته وقف

امام جمعه شاهرود با اشاره به لزوم گرامیداشت هفته وقف و تبریک این هفته به دست‏اندرکاران ادارات اوقاف و امور خیریه در استان سمنان گفت: وقف به معنای واقعی کلمه چشمه جوشان احسان و نیکوکاری بوده و امروز نیاز داریم تا در راستای گسترش موقوفات گام برداریم.

ترابی ادامه داد: ترویج سنت حسنه وقف از دستورات مورد توجه خاص اسلام است و همه مردم و مسئولان به خصوص متمولان باید به این امر توجه کنند.

وی تاکید کرد: وقف سبب ماندگاری انسان برای همیشه تاریخ می‏شود؛ اما امروز لازم است تا در وقف به دو نکته توجه شود.

امام جمعه شاهرود افزود: در راه انجام فعالیت‏ها در این بخش، ابتدا باید نیازسنجی دقیقی انجام شود و وقف بر اساس نیازهای روز جامعه باشد.

ترابی ادامه داد: دوم اینکه باید تلاش کرد تا به موقوفات به خوبی رسیدگی شود و مال‏الاجاره‏های وقف به‏روز باشد.

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه برخی از حوزه‏ها متاسفانه در سال‏های اخیر در باب وقف مظلوم واقع شده است، اظهار داشت: از جمله این حوزه‏ها، می‏توان به قرآن و مجالس قرآنی اشاره کرد که باید فعالیت‏های بیشتری در این بخش انجام گیرد.

انتهای پیام/2249/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول