اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه یزد:

روز 12 دی برگ زرین تاریخ دارالعباده یزد است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: روز 12 دی، سالروز سفر مقام معظم رهبری به استان یزد،‌ برگ زرینی از تاریخ دارالعباده یزد است.

روز 12 دی برگ زرین تاریخ دارالعباده یزد است

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نمازجمعه یزد با اشاره به سالروز سفر مقام معظم رهبری به استان یزد در 12 دی ماه سال 1386، اظهار داشت: این سفر برکات بسیاری برای مردم و استان یزد داشت و مردم بسیاری به ویژه در مناطق محروم از آثار و برکات این سفر منتفع شدند.

وی با اشاره به استقبال و شور مردم از رهبر  معظم انقلاب بیان کرد: این استقبال باشکوه و این سفر به یادماندنی، ‌12 دی را روزی ماندگار و برگی زرین در تاریخ دارالعباده یزد قرار داد.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز حرکت شوم رضاخان قلدر در کشف حجاب اظهار داشت: علمای ما تا پای جان برای ممانعت از کشف حجاب ایستادند اما زورگویی و قلدری رضاخان و کشتار مردم نتوانست در آن زمان نتایج خوبی به همراه داشته باشد اما پیام‌های مقاومت علما و مردم ماندگار شد.

وی تاکید کرد: رضاخان مانند همتای ترک خود، آتاتورک، حجاب را از زنان گرفت و ترکیه لائیک شد و تلاش بر این بود که ملت مسلمان ایران نیز به سمت بی‌دینی بروند اما گرچه موفق نشدند اما نتایج و تبعات بی‌حجابی گریبان‌گیر کشور شد.

ناصری عنوان کرد: نتیجه کشف حجاب چیزی جز بی‌حرمت کردن زنان نبود و تلاش حکومت رضاخان نیز این بود که زنان را وسیله‌ای برای شهوت‌رانی و دستیابی غرب به خواسته‌های خود در ایران قرار دهد.

وی بیان کرد: دستگاه و حکومت که خود فاسد بود، با این سرگرمی‌ها از کار کشور غافل شد و استعمارگران هرچه خواستند انجام دادند.

ناصری عنوان کرد: رضاخان در آن زمان توان بسیاری برای سرکوب کردن مخالفان کشف حجاب به کار گرفت و ازسوی دیگر بی‌حجابی خود به تفریحی تبدیل شد که کشور در آن برهه تاوان هر دو را داد.

وی ادامه داد: البته زنان عفیف و پاکدامن ایرانی هرگز به ننگ بی‌حجابی تن ندادند و سال‌ها در خانه‌ها گوشه عزلت گزیدند اما عده‌ای نیز از این حرکت حکومت استقبال کردند که نتایج آن را نیز دیدیم.

امام جمعه یزد بیان کرد: هدف غرب از اینکه بی‌حجابی را در کشور ما رواج دهد، به ابتذال کشیدن زنان و جامعه بود تا با سرگرمی‌های این چنینی، جامعه به پیشرفت دست پیدا نکند و از تمدن و مدرنیته تنها فسادش را به کشورهایی نظیر ایران ارسال کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، فرا رسیدن ماه ربیع الاول را گرامی داشت و افزود: ماه محرم و ماه صفر ماه عزا و ماتم اهل بیت(ع) بود و ربیع الاول، ماه تولد رسول اکرم(ص) و ماه سرور اهل بیت(ع) است.

ناصری با اشاره به عزاداری‌های خوب مردم یزد اظهار امیدواری کرد: این عزاداری‌ها توشه سفر آخرت باشد.

وی همچنین با اشاره به واقعه 19 دی عنوان کرد: در 19 دی در پی حرکت شاه و ساواک که اقدام به چاپ روزنامه‌ای با نام مستعار کرد، مردم نتوانستند تحمل کنند و قیام کردند زیرا دیگر کاسه صبر مردم لبریز شده بود.

ناصری تاکید کرد: منشاء این حرکت‌های مردمی از تبریز بود که با سرکوب کردن حکومت مواجه شد و عده زیادی از مردم به شهادت رسیدند و در چهلم شهدای تبریز نیز مردم قم و یزد قیام کردند و نشان دادند که برای علما و اسلام چه ارزشی قائل هستند.

انتهای پیام/2464/ط40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول