اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه همدان:

ازدواج محبوب ترین ساختمان نزد پروردگار است

نماینده ولی فقیه در استان همدان و امام جمعه همدان ظهر امروز اظهار کرد: هیچ ساختمانی نزد خدای باری تعالی محبوب‌تر از ساختمان ازدواج نیست و هیچ ویرانگری نیز منفورتر از ویرانگری بنیان خانواده نخواهد بود.

ازدواج محبوب ترین ساختمان نزد پروردگار است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی ظهر امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه همدان با با بیان این انسان آینه تمام نمای وجود پروردگار است از همه مؤمنان خواست قدر خود را در جهان خلقت بشناسند و عظمت وجودی خود را در پرتو گیتی جدی بگیرند.

وی سپس با تأکید بر اهمیت ازدواج در اسلام افزود: یکی از عواملی که به انسان بال و پر می‌دهد و سبب تعالی او می‌شود ازدواج خداپسندانه است.

خطیب جمعه همدان با ذکر احادیثی از ائمه معصومین گفت: با وجود این همه ساخت و ساز مبارک در دنیا مانند ساخت مسجد، بیمارستان و دانشگاه، هیچ ساختمانی نزد خدای باری تعالی محبوب‌تر از ساختمان ازدواج نیست و هیچ ویران‌گری نیز منفورتر از ویرانگری بنیان خانواده نخواهد بود.

وی با بیان اینکه در خصوص معیارهای زن و مرد خوب در اسلام در آینده بحث خواهد کرد، نسبت به آسان کردن ازدواج به آحاد مردم تذکر داد.

محمدی در ادامه ضروری بودن پرداختن به بحث بقاء نسل در کشور را یادآور شد و افزود: حکیم بزرگ جهان هزاران هزار گونه مخلوق آفرید و هر مخلوقی از این مخلوقات یک آینه است که عظمت و جلال پروردگار را نشان می‌دهد.

وی با ابراز تاسف از اینکه 32 درصد از خانواده‌های ایرانی یا اصلاً فرزند ندارند یا به تک فرزندی روی آورده‌اند، یادآور شد: بوی فرزند صالح بوی بهشت است، پس ازدواج کنید و فرزند صالح تربیت کنید حتی اگر فقط یکی از فرزندان شما صالح شود.

امام جمعه همدان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پشت سر گذاشتن هفته وقف اظهار کرد: اگر مردم ما اجاره بهای مغازه‌های موقوفات استان را بپردازند، مشکل مالی در زمینه موقوفات نخواهیم داشت.

وی به مغازه‌های حاشیه مسجد جامع همدان اشاره کرد و افزود: متأسفانه خیلی از موقوفات ما در‌ سال‌های اخیر از بین رفته لذا از مردم شریف می‌خواهیم که سنت حسنه و صدقه جاریه وقف را ذخیره آخرت خود قرار دهند.

محمدی در ادامه حوزه‌های علمیه استان را فقیرترین حوزه‌های علمیه کشور دانست و گفت: این مسئله مایه ناراحتی است و امیدواریم خیرین با وقف زمین و ساختمان‌هایی ما را از این حقارت نجات دهند.

وی با اشاره به در دست ساخت بودن مصلای بزرگ همدان، از مسئولان استان خواست دست به دست هم دهند تا این پروژه به پایان برسد تا نه تنها در ایران که در خاورمیانه شاخص شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان مشارکت در ساخت مصلای بزرگ همدان را وظیفه شرعی، اخلاقی و عرفی همه دستگاه‌های های استان دانست و افزود: در صورت تکمیل این بنای مقدس، 40 هزار نفر به راحتی و با تمامی امکانات، زیر سقف مصلا خواهند بود.

وی در خاتمه با اشاره به آن که سه‌شنبه آینده سالروز اجرای طرح استعماری کشف حجاب است، ابراز داشت: همه باید مراقب باشیم تا بذری که آن روزها استعمار انگلستان کاشت و حجاب از سر زنان ما گرفت و لباس روحانیت را سوزاند، امروز به بار ننشیند.

انتهای پیام/89034/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول