اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه چناران:

اسلام فقط یک شریعت عبادی نیست بلکه یک دین سیاسی عبادی است

امام جمعه چناران گفت: تشکیل حکومت اسلامی بوسیله شخص پیامبر(ص) این پیام را به همه داد که اسلام فقط یک شریعت عبادی نیست بلکه یک دین سیاسی عبادی است و برای اداره جهان در همه عرصه‌ها برنامه دارد.

اسلام فقط یک شریعت عبادی نیست بلکه یک دین سیاسی عبادی است

به گزارش خبرگزاری فارس از چناران حجت‌الاسلام مظفر تاجی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته چناران با اشاره به آغاز ماه ربیع‌الاول و برگزاری جشن‌ها اظهار داشت: متاسفانه بسیاری از مردم برای شادی در جشن عروسی خود و فرزندانشان، مجالس پاک و معنوی عروسی را به گناه آلوده می‌کنند.

وی ادامه داد: گاهی دیده می‌شود که عده‌ای برای این کارها، عذر و بهانه می‌آ‌ورند که یک شب است و یک شب هزار شب نمی‌شود و در عروسی باید شاد بود؛ در حالی‌که نتیجه این‌گونه برنامه‌ها، این است که زندگی با گناه و معصیت خدا شروع می‌شود و برکت از زندگی خارج می‌شود و پیامدهای ناگواری دارد.

تاجی با اشاره به سالروز هجرت پیامبر اسلام(ص) بیان داشت: هجرت یکی از باعظمت‌ترین و مهمترین واقعیات در تاریخ زندگی پیامبر(ص) است که مبدأ تحول بزرگ و نقطه عطف مهمی در پیشرفت اسلام بود، زیرا در پرتو آن مسلمانان از محیط فشار و اختناق رهایی یافته و وارد فضای آزاد شدند و این در آن شرایط سخت، یک پیروزی بزرگ برای مسلمین بود.

امام جمعه چناران تصریح کرد: اگر هجرت پیش نمی‌آمد اسلام در مکه پیشرفت چندانی نداشت و هرگز امکان رشد و گسترش نمی‌یافت پس از هجرت، مسلمانان دارای تشکیلات سیاسی و نظامی شدند و اسلام در جزیرة‌العرب و اطراف آن گسترش یافت.

 

تاجی بیان داشت: یکی از دست آوردهای مهم هجرت پیامبر اسلام(ص) به مدینه این است که اولین پایه‎های حکومت اسلامی را بنیان گذاشتند.

وی ادامه داد: تشکیل حکومت اسلامی بوسیله شخص پیامبر(ص) این پیام را به همه داد که اسلام فقط یک شریعت عبادی نیست بلکه یک دین سیاسی عبادی است و برای اداره جهان در همه عرصه‌ها برنامه دارد.

امام جمعه چناران با اشاره به سالروز ابلاغ پیام تاریخى امام خمینى(ره) به گورباچف، رهبر شوروى سابق اظهار داشت: این کار مهم و تاریخی امام(ره) برگرفته از پیامبر بزرگ اسلام(ص) جهت صدور اسلام بود.

حجت‌الاسلام تاجی گفت: این نامه را می‌‏توان از یک سو، مهم‏ترین و اساسى‏ترین اقدام امام(ره) در امر صدور انقلاب و از سوى دیگر، مهم‏ترین هشدار نسبت به روند اصلاحات شوروى در آن دوره دانست.

وی با اشاره به سالروز کشف حجاب رضاخانی تصریح کرد: کشف حجاب و تغییر فرم لباس، یک اندیشه مستقل حکومتى نبود که توسط شخص «رضاشاه» اتخاذ شده باشد، بلکه یک برنامه هماهنگ استعمارى محسوب مى‎شد که به‌طور هم‏‌زمان به‏ خصوص در سه کشور ترکیه، ایران و افغانستان اجرا شد و کشف حجاب در ایران یک پدیده خودجوش داخلى نبود و محرک‎هاى خارجى داشت.

تاجی با اشاره به سالروز قیام 19دی ماه سال 56 شهر قم اظهار کرد: انتشار مقاله توهین‌آمیزی که به دستور شاه در روزنامه اطلاعات آن‌روز به چاپ رسید، برای تخریب شخصیت امام خمینی(ره) صورت گرفت و انتشار این مقاله، آتش نهفته و زیر خاکستر انقلاب را شعله‌ور ساخت و خشم مردم را برانگیخت و در واقع طوفان و جرقه انقلاب با این مقاله آغاز و زده شد و در طول 13 ماه بساط پهلوی را درهم پیچید.

انتهای پیام/2202/ط30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول