اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

رئیس فدراسیون نهادهای مدنی افغانستان:

عامل اصلی جنگ، حضور نیروهای خارجی در افغانستان است

«صدیق منصور انصاری» رئیس فدراسیون نهادهای مدنی افغانستان با اشاره به ادامه جنگ و فساد اداری در این کشور اظهار داشت که عامل اصلی جنگ در افغانستان، حضور نیروهای خارجی است.

عامل اصلی جنگ، حضور نیروهای خارجی در افغانستان است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل به نقل از گزارش امروز «تلویزیون پشتو زبان لمر»، «صدیق منصور انصاری» رئیس فدراسیون نهادهای مدنی افغانستان، فساد اداری و ادامه جنگ در این کشور را نتیجه حضور نیروهای خارجی دانست و خواستار خروج این نیروها از افغانستان شد.

انصاری افزود که در حملات نیروهای ناتو بیشتر غیرنظامیان قربانی می‌شوند.

این در حالی است که برخی دیگر از فعالان جامعه مدنی افغانستان، حضور نیروهای خارجی را در کنار نیروهای بومی برای آموزش و تجهیز بهتر این نیروها لازم می‌دانند.

«عزیز رفیعی» رئیس نهاد جامعه مدنی افغانستان نیز اظهار داشت که نهادهای مدنی، خواستار تمامیت ارضی این کشور هستند و اراده مردم افغانستان قابل احترام است.

وی معتقد است که چنانچه افغانستان خواستار حضور در یک پیمان منطقه‌ای-بین‌المللی یا همکاری جهانی است بنابراین بایستی با کشورهای جهان تعامل برقرار کند.

این در حالی است که برای ایجاد امنیت در افغانستان تجهیز ارتش و نیروهای امنیتی این کشور با سلاح‌های سنگین و پیشرفته همواره خواست دولت افغانستان بوده که نیروهای خارجی در مدت حضور 12 ساله خود آن را برآورده نکرد‌ه‌اند.

به اعتقاد دولت افغانستان، برای رویایی با حملات تروریستی در داخل و همچنین مقابله با تهدیدهای احتمالی از بیرون مرزهای این کشور، آن‌ها نیاز جدی به سلاح‌های سنگین برای دوران پس از خروج نیروهای خارجی در سال 2014 میلادی دارند.

برخی کارشناس افغان نیز معتقدند که کشورهای همسایه در روند صلح افغانستان نقش کلیدی و مهمی دارند و بهبود روابط افغانستان با این کشورها بر پایه حفظ منافع متقابل، در روند صلح افغانستان تاثیر بسزایی دارد.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول