اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

رایزنی حامد کرزی و هیئت سنای آمریکا در کابل

حامد کرزی، رئیس جمهور افغانستان با هیئت سنای آمریکا در مورد پیمان امنیتی کابل-واشنگتن، زندان بگرام و مسائل منطقه‌ای در کابل دیدار و گفت‌وگو کرد.

رایزنی حامد کرزی و هیئت سنای آمریکا در کابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، «تلویزیون پشتو زبان لمر» امروز (جمعه) گزارش داد که حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان و هیئت سنای آمریکا که در ترکیب آن «جان مکین»، «لنزی گراهام» و «جان براسو» حضور داشتند در مورد پیمان امنیتی کابل-واشنگتن، زندان بگرام و مسائل منطقه‌ای در کابل بحث و تبادل نظر کردند.

کرزی در این دیدار که عصر روز پنجشنبه در کاخ ریاست جمهوری افغانستان انجام شد بار دیگر بر شرایط این کشور برای امضای پیمن امنیتی کابل-واشنگتن تاکید کرد و اظهار داشت که مردم افغانستان در صورت تامین صلح و امنیت در این کشور خواستار امضای پیمان امنیتی با آمریکا هستند.

رئیس جمهور افغانستان تصریح کرد که همچنین پروسه صلح برای افغانستان اهمیت ویژه‌ای دارد و مردم نمی‌خواهند که افغانستان دوباره دستخوش هرج و مرج و حاکم شدن دولت ملوک‌الطوایفی شود.

وی تاکید کرد که افغان‌ها برای رفع این نگرانی‌هابیشتر از همه خواستار صلح در افغانستان هستند.

کرزی خاطر نشان کرد که دولت افغانستان خواستار آغاز عملی و علنی پروسه صلح، همراه با وحدت و یکپارچگی در انی کشور است.

رئیس جمهور افغانستان با اشاره به ممنوعیت عملیات در روستاها و خانه‌های مردم این کشور گفت که در این خصوص بایستی کار بیشتری صورت گیرد تا مردم افغانستان به صلح و آرامش دست یابند.

وی در رابطه با زندان «بگرام» نیز خاطر نشان کرد که ایجاد زندان بگرام و دستگیری‌ افغان‌ها با قوانین افغانستان و حقوق بشر تضاد دارد و تعداد زیادی از شهروندان بی‌گناه افغان سالیان متمادی در حبس بسر برد‌ه‌اند.

کرزی تاکید کرد که افغانستان خواستار آزادی زندانیان بی‌گناه بر اساس قوانین این کشور است و در عین حال مجرمین بایستی محاکمه و مجازات شوند.

مسئولیت زندان بگرام در آغاز سال 2013 میلادی از نیروهای آمریکایی به دولت افغانستان سپرده شد و

حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان پس از مسئولیت انتقال زندان بگرام به نیروهای افغان، در حکمی، کمیته بررسی پرونده‎های زندانیان بگرام را تعیین کرد که با گذشت 9 ماه این کمیته 650 زندانی را از این زندان آزاد کرد.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول