اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خوی:

قیام 19 دی 56 مبدأ خیزش عمومی ملت ایران بود

امام جمعه خوی گفت: قیام خونین 19 دی 56 آثار و نتایج متعددی به همراه داشت که سبب خیزش عمومی ملت ایران نیز شد.

قیام 19 دی 56 مبدأ خیزش عمومی ملت ایران بود

به گزارش خبرگزاری فارس از خوی، حجت‌الاسلام سید رضی موسوی شکوری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن دعوت همگان بر رعایت تقوای الهی و پرهیز از ارتکاب گناه و آلودگی، اظهار داشت: بر اساس رهنمون‌های حضرت علی(ع) خیرخواهی در آشکار و نهان، اجابت دعوت ولی امر مسلمین و اطاعت و پیروی از فرمان او از جمله وظایف مردم در برابر حکومت و حاکم اسلامی است.

وی با اشاره به هجرت پیامبر اکرم(ص) از مکه به مدینه و خوابیدن امیر مومنان(ع) در رختخواب رسول خدا(ص) به منظور نجات ایشان تصریح کرد: لیلة‌المبیت از جمله افتخارات منحصر به فرد امیر مومنان(ع) بوده که اگر این ایثار و از خودگذشتگی ایشان نبود، فرصت تبلیغ دین از پیامبر اکرم(ص) گرفته شده و معاندان بر ایشان پیروز می‌شدند.

قیام 19 دی مبدأ خیزش عمومی ملت ایران بود

موسوی شکوری با اشاره به قیام خونین مردم قم در 19 دی ماه 1356 اظهار داشت: این حرکت طلاب و مردم حوزه علمیه قم اولین حرکت گسترده و شکوهمند مردم بر ضد رژیم پهلوی پس از قیام 15 خرداد بود که آثار و ثمرات متعددی نیز به همراه داشت.

وی زیر سوال بردن شعار فضای باز سـیاسی آمریکا و رژیم پهـلوی، اثبات تداوم و استمـرار قیـام 15 خـرداد و زیر سوال بردن مواضع سازشکارانه برخی از جریان‌های سیاسی را از جمله نتایج این قیام خونین عنوان کرد و افزود: این قیام خود توانست آغازی بر خیزش‌های مردمی در سطح کشور شده و حرکت‌های مردمی را در اعتراض به حکومت تشدید کند.

برقراری امنیت اجتماعی؛ فلسفه وجودی حجاب و عفت عمومی

امام جمعه خوی با اشاره به 17 دی ماه، سالروز اجرای طرح توطئه استعماری کشف حجاب از سوی رضاخان، به تبیین فلسفه حجاب و پوشش از منظر اسلام و اهل بیت علیهم‌السلام پرداخت و اظهار داشت: جلوگیری از فساد اخلاقی مردان و ایجاد امنیت اجتماعی برای زنان در عین تحکیم پیوند خانوادگی و ایجاد آرامش روانی در جامعه از جمله اهداف حجاب و پوشش اسلامی است.

وی حفظ حرمت و جایگاه زن در جامعه را دیگر فلسفه وجودی حجاب در اسلام بیان کرد و گفت: حجاب و پوشش امکان فعالیت و سازندگی در جامعه را برای افراد مهیا کرده و خود می‌تواند سبب پویایی و نشاط اجتماعی توأم با آرامش روانی نیز در قبال انجام فعالیت‌های اجتماعی شود.

انتهای پیام/61006/ل30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول