اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل تاکسیرانی اردبیل:

3 هزار پرونده در کمیته انضباطی بررسی شده است

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری اردبیل گفت: در نیمه اول امسال سه هزار و 411 پرونده متخلفان در حوزه حمل و نقل شهری به ویژه تاکسی‌ها در کمیته انضباطی بررسی شده و رأی لازم نیز صادر شده است.

3 هزار پرونده در کمیته انضباطی بررسی شده است

ایمان زمانی امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار داشت: کمیته انضباطی در طول هفته جلسه‌ای را برای رسیدگی به پرونده‌های ارجاعی با حضور اعضا تشکیل می‌دهد که در این جلسه به کلیه پرونده‌های ارجاع شده رسیدگی و حکم لازم نیز صادر می‌شود.

وی عمده تخلفات قابل ذکر در موقع رسیدگی را در ارتباط با نحوه محاسبه کرایه تاکسی‌های خطی و عودت ندادن باقی‌مانده کرایه دریافتی از مسافران توسط رانندگان اعلام کرد و افزود: این کار اغلب به دلیل نبود پول خرد صورت می‌گیرد که سبب شکایت مسافر از راننده تاکسی می‌شود.

زمانی تصریح کرد:‌ با توجه به اینکه رانندگان تاکسی روزانه با بیش از 350 هزار نفر سر و کار دارند و رفتار و اعمالشان نیز توسط اقشار مختلف جامعه رصد می‌شود، نیاز است از لحاظ اخلاقی، رفتاری و مردم‌داری سرآمد سایر صنوف باشند.

این مسئول خاطرنشان کرد: در این رابطه کلام ائمه اطهار (ع) و رسول گرامی اسلام (ص) نیز مد نظر قرار می‌گیرد که همگی تاکید کردند مدارا با مردم و نرم خویی نصف ایمان است که در این زمینه رانندگان تاکسی باید خود را به این زینت اخلاقی آراسته کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: ‌رانندگان تاکسی روزانه بیش از 14 ساعت در سرما و گرما به هموطنان ارائه خدمات می‌کنند و سازمان به جهت وظیفه ذاتی خود و به منظور تأمین سلامت این افراد دو هدف اصلی را شامل بهداشت روانی یعنی پیشگیری از اختلالات روانی و دستیابی به رشد در مسیر اخلاق‌مداری را در دستور کار قرار داده است.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری اردبیل از برگزاری دوره‌های آموزشی خاص برای آموزش الگوهای رفتار اجتماعی برای رانندگان تاکسی با استفاده از اساتید دانشگاه و اصول عقاید اخلاق اسلامی اشاره کرد و متذکر شد:‌ در این زمینه با همکاری پلیس و مراکز دادگستری دوره‌ها در حال پیگیری و انجام است تا رانندگان با این مبانی بیشتر و بهتر آشنا شوند.

زمانی اذعان داشت: ما در سال‌‌های آینده خرید دستگاه‌های پرداخت الکترونیکی کرایه را به مانند اتوبوس‌های شهری در دستور کار قرار دادیم تا با همکاری خود رانندگان بتوانیم این دستگاه‌ها را نصب و گرفتاری ناشی از پول خرد را برای هر دو طرف هم راننده و هم مسافر برطرف کنیم.

انتهای پیام/62001/ن30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول