اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ایلام:

خیانت سران فتنه در ذهن مردم باقی خواهد ماند

امام جمعه ایلام گفت: فتنه‌گران به ویژه سران فتنه بدانند خیانت آنها به نظام و امام همانند منافقین در ذهن مردم باقی خواهد ماند.

خیانت سران فتنه در ذهن مردم باقی خواهد ماند

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، آیت‌الله محمدنقی لطفی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ایلام اظهار داشت: چهارمین سال بزرگداشت 9 دی که در نوع خود بی‌نظیر بود دارای پیام‌های مهمی است.

وی ادامه داد: فتنه 88 لکه ننگی است که تا ابد بر پیشانی سران فتنه باقی خواهد ماند و با توبه و اظهار پشیمانی زدودنی نیست.

امام جمعه ایلام مطرح کرد: فتنه‌گران به ویژه آن سه نفر با ترجیح دادن منافع شخصی، باندی و حزبی خود بر نظام و بی‌توجهی به شرایط و مقتضیات زمان، عدم پایبندی و ارزش‌های انقلاب و آرمان‌های امام و شهیدان به نمایش گذاشتند.

لطفی تصریح کرد: یکی از مواردی که 9 دی امسال را از سالهای قبل متمایز کرده است برگزاری انتخابات ریاست جمهوری پس از فتنه 88 است فتنه‌گران دنبال این بودند مردم در انتخابات شرکت نکنند اما حضور 73 درصدی مردم در انتخابات 24 خرداد 92 «نه» دیگری بود از مردم به سران فتنه و حامیان آنها و دروغ 88 آنها آشکارتر شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام خاطر نشان کرد: به طوری که حتی تعدادی از فعالان فتنه هم لب به اعتراف گشودند که نظام اسلامی امانتدار مردم است و در انتخابات 88 هم تقلبی رخ نداده است. نظامی که در سال 92 امانتدار 260 هزار رأی رئیس جمهور منتخب بود، حفظ این هفت درصد آراء تمام تهمت‌های ناروا و ظالمانه سران فتنه در چهار سال گذشته را نقش بر آب کرد و بار دیگر امانتداری نظام برای جهانیان و فتنه‌گران ثابت شد.

وی ابراز داشت: اتفاق دیگری که 9 دی امسال را متفاوت کرد مواضع فتنه‌گران است که بعد از روی کار آمدن دولت یازدهم در روزهای اخیر از بازگشت به قدرت حرف می‌زنند و عنوان می‌کنند که فتنه 88 یک کدورت و سوءتفاهم بوده است.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: نکته دیگری که این روزها فتنه‌گران دنبال القای آن در جامعه هستند این است که جنایت‌ها و خیانت‌های سال 88 که با هدف براندازی نظام و با حمایت رژیم آمریکا و رژیم غاصب اسرائیل و ضدانقلاب بود به خاطر رئیس جمهور سابق (احمدی‌نژاد) بود حالا که او رفته و دولت جدید سر کار آمده باید گذشته را فراموش کنیم و عاملان آن ظلم بزرگ فتنه 88 بخشیده شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: سران فتنه و همه فتنه‌گران 88 باید بدانند پس از وطن‌فروشی و خیانت به امام و رهبری نمی‌تواند به عنوان یک حزب و گروه در درون نظام فعالیت کنند و به قدرت برگردند همانطور که منافقین در خرداد سال 60 به روی نظام و مردم اسلحه کشیدند دیگر اجازه هیچ‌گونه فعالیت سیاسی و حزبی را در نظام ندارند چرا که فتنه 88 به مراتب خیانت‌آمیزتر از حرکت منافقین در سال 60 بود.

وی تاکید کرد: بنابراین حماسه 9 دی بازگو کننده تمام جنایات و خیانت‌های آنها است.

بزرگداشت 9 دی مردم را به یاد آن ظلم بزرگ می‌اندازد و سران فتنه و حامیان پنهان و آشکار آنها حق برگشت به حاکمیت کشور را برای همیشه ندارند.

خطیب جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنانش به ماه ربیع‌الاول اشاره کرد و افزود: اول ماه ربیع‌الاول آغاز هجرت پیامبر اکرم (ص) از مکه به مدینه بوده و همچنین لیلةالمبید شبی که هجرت امیر برای حفظ جان رسول اکرم (ص) در بستر آن حضرت خوابیدند که اوج فداکاری و جانفشانی حضرت امیر است و هیچ کدام از اصحاب آن حضرت چنین ویژگی را ندارند این موضوع نیز در ربیع‌الاول اتفاق افتاده است.

وی همچنین با اشاره به پایان ماه محرم و صفر که عمدتاً مصائب بزرگ اهل بیت در این دو ماه رخ داده است، بیان داشت: مردم با برپایی مجالس و محافل عزا مراتب عشق و علاقه خود را به خاندان اهل بیت ابراز داشتند و قطعاً دارای برکات معنوی مختلفی بوده که باید برای حفظ آن روحیه معنوی تلاش کنیم تا آن حسنات تبدیل به گناه نشود.

امام جمعه ایلام گفت: قطعاً در ماه ربیع‌الاول مجالس عروسی و شادی برپا می‌شود که باید سعی کنیم این مراسمات خالی از معصیت خداوند و اختلاط زن و مرد و نامحرمان باشد.

انتهای پیام/2246/ل40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول