اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بوکان:

کمک به فقرا و مستمندان مسئولیتی بر دوش هر مسلمان است

امام جمعه بوکان گفت: کمک به فقرا و مستمندان مسئولیتی بر دوش هر مسلمان است.

کمک به فقرا و مستمندان مسئولیتی بر دوش هر مسلمان است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوکان ماموستا عبد‌الرحمان خلیفه‌زاده ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه بوکان با اشاره به اهمیت دستگیری از فقرا و مستمندان، اظهار داشت: خداوند متعال در آیات قرآن مردم را به خیرات، کمک و دستگیری به فقرا سفارش فرموده که مسلمان باید به فقرا کمک کند و این مسئولیت بر دوش هر مسلمانی است.

وی ادامه داد: خداوند در اثر دستگیری از نیازمندان درهای خیر و برکت را به روی انسان باز کرده و او را در زندگی از رزق و روزی مادی و معنوی خویش بهره‌مند می‌کند.

خلیفه‌زاده ابراز داشت: بین مردم جامعه قشری که از همه نیازمندتر و کمک‌رسانی به آن‌ها بر همه لازم و ضروری است فقرا جامعه هستند.فراخوان مردم برای کمک به فقرا، اهتمام به امور دیگران و تلاش برای حل مشکلاتشان و برآوردن نیازهای آنان بهترین عبادت است.

خلیفه‌زاده تصریح کرد: افرادی که به فقرا و مستمندان کمک می‌کنند نه تنها اموالشان کم نمی‌شود بلکه خداوند متعال از سرچشمه فضل و رحمت خویش چندین برابر آن مال را به آن‌ها باز می‌گرداند.

امام جمعه بوکان ادامه داد: مشارکت عمومی به معنای همدلی، قبول مسئولیت‌های اجتماعی و رعایت حقوق شهروندی و کمک به فقرا و مستمندان است.

خلیفه‌زاده با بیان اینکه در آذربایجان غربی 26 نفر علمای برجسته و دانشمند که از روحانیون بودند به شهادت رسیده‌اند، تاکید کرد: شهدای روحانی نسبت به جمعیت خود از همه اقشار بیشتر هستند و این خود نشان از ولایت مداری و فداکاری در راه اسلام است.

وی علما و روحانیون را مرزبانان اسلام عنوان کرد و ادامه داد: علمای برجسته و روحانیون همواره در برابر استکبار ایستاده و به وسیله تبلیغ روحانیون و مردم اسلام‌خواه و ولایتی نقشه دشمنان همیشه نقش بر آب شده است.

امام جمعه بوکان ابراز داشت: الحمد‌الله خداوند استاندار لایق، شایسته و وارد به مسائل منطقه نصیب استان کرده است و از خدا برای ایشان توفیق می‌خواهیم.

خلیفه‌زاده افزود: امید است استاندار به شهرها و مردم سر بزند و فرمایش رهبری را در همه عرصه‌ها عملی کند و امکانات لازم را برای مردم بیشتر کند چون مردم این شهرستان نیاز بیشتری دارند به طوری که مردم شهر از کارخانجات و اشتغال سهم کمتری دارند و مجبور هستند برای این منظور به شهرهای مجاور بروند.

انتهای پیام/61005/خ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول