اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تکرار / فارس گزارش می‌دهد

سردی مسئولان با نخستین برف زمستانی «دلی‌بجک»

مردم منطقه دلی‌بجک کبکیان این شب‌های سرد زمستانی را بدون هیچ‌گونه کمک و با کمترین امکانات سپری می‌کنند.

سردی مسئولان با نخستین برف زمستانی «دلی‌بجک»

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، از دو روز قبل که بارندگی در کهگیلویه و بویراحمد به خصوص در مناطق سردسیری شروع شده و تا روز گذشته که نخستین بارش برف زمستانی جامه سفید به تن شهرستان بویراحمد و دنا کرد همواره مسئولان راهداری نسبت به بازگشایی مناطق برفی اقدام می‌کنند.

اما آنچه که در این بین نباید از آن غافل شد مناطق روستایی و صعب‌العبور بوده که آیا تاکنون بازگشایی نسبت به رفع آن‌ها صورت گرفته است.

در 45 کیلومتری شهر یاسوج روستای دلی‌بجک بخش کبکیان وجود دارد که طی گزارشات قبلی مبنی بر بی‌توجهی مسئولان به این منطقه و بازدید معاون سیاسی استاندار و نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا نسبت به رفع مشکلات منطقه تمهیداتی اتخاذ شد.

بی‌شک مسئولانی که در این بازدید بودند اکنون متوجه سختی و نبود امکانات در این منطقه می‌شوند و شاید بهتر بود در چنین روزی به منطقه سفر می‌کردند تا با تمام وجود مشکلات منطقه را لمس کنند تا شاید بعد از 34 سال گشایشی برای مردم منطقه حاصل شود.

گفتنی است روستای دلی‌بجک تنها 16 کیلومتر با جاده یاسوج ـ اصفهان فاصله دارد که به گفته اهالی منطقه طی گذشت نزدیک به 34 سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تاکنون کمتر به این منطقه توجه شده است.

عمده مشکلات مردم منطقه نبود جاده آسفالته، نبود آب آشامیدنی و عدم آنتن‌دهی شبکه مخابرات بوده که با سفر معاون سیاسی استاندار و نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا تمهیداتی برای رفع مشکلات آب آشامیدنی و در دستور قرار دادن آسفالته کردن راه ارتباطی منطقه در بودجه سال 93 صورت گرفت.

روستای دلی‌بجک کبکیان از مناطق سردسیری شهرستان بویراحمد محسوب می‌شود که در هنگام بارش و نزولات آسمانی علاوه بر قطع جاده ارتباطی فاقد پوشش شبکه مخابراتی بوده که این امر باعث  بروز مشکلات فراوان برای مردم منطقه می‌شود.

به گزارش فارس امروز و پس از قطع رحمت الهی در بویراحمد یکی از اهالی منطقه طی تماس تلفنی که در این دو روز گرفتار برف و باران شده بودند و فاقد پوشش شبکه بود از وضعیت نامساعد منطقه سخن به میان آورد و گفت که در حال حاضر بدون هیچ‌گونه کمکی از سوی مسئولان و متولیان امر شب سرد زمستانی را به روز می‌رسانند تا شاید کسی به فریاد آن‌ها برسد.

حسین پازش با ابراز گلایه‌مندی از بی‌مهری مسئولان نسبت به منطقه دلی‌بجک گفت: با توجه به این‌که روستا فاقد شورا است و این منطقه جزو بخش کبکیان است در این وضعیت بحرانی تاکنون کسی به منطقه رسیدگی نکرده است.

وی ادامه داد: انتظار می‌رفت با بازدید نماینده مردم بویراحمد و دنا و معاون سیاسی استاندار حداقل در چنین شرایط بحرانی به فکر این مردم رنج‌ کشیده می‌بودند که همچنان با بی‌مهری و سردی مسئولان نسبت به این منطقه مواجه هستیم.

به گزارش فارس خانواده‌ای که به منظور به سربردن تعطیلات آخر هفته در منطقه بودند در حال حاضر به دلیل بارندگی شدید در منطقه گرفتار شدند.

پدر این خانواده که خود فرهنگی است به خبرنگار فارس طی تماس تلفنی گفت: فرزندانم باید اول هفته سر کلاس درس حاضر شوند که در حال حاضر به دلیل بارش شدید برف و بسته شدن جاده ارتباطی معلوم نیست تا چه زمانی اینجا باشیم و چنین سرمای سختی را تحمل کنیم.

وی که نبود امکانات گرمایشی و جاده ارتباطی مناسب را عمده مشکلات این‌ روزهای مردم منطقه دلی‌بجک می‌داند، گفت: از مسئولان استانی و شهرستانی انتظار می‌رود در چنین شرایط بحرانی مناطق کمتر توسعه‌یافته را دریابند تا خدای ناکرده باعث عوارض جبران‌ناپذیری نشوند.

به گزارش خبرگزاری فارس روستای دلی‌بجک در حال حاضر به دلیل بارندگی چند روز اخیر فاقد جاده ارتباطی است و در حال حاضر ارتباط آن با مرکز استان قطع است.

============

گزارش از: اسماء وفابین

============

انتهای پیام/82011/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول