اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با شکوه فراوان

پیکر مطهر شهید عطاء‏الله خواجه‏میرزایی در شاهرود تشییع شد

پیکر مطهر شهید «عطاء‏الله خواجه‏میرزایی» با شکوه فراوان و خیل عظیم مردم عزادار در شاهرود تشییع شد.

پیکر مطهر شهید عطاء‏الله خواجه‏میرزایی در شاهرود تشییع شد

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، مردم استان سمنان به ویژه شهرستان شاهرود، پیش از ظهر امروز هم‏زمان با سالروز شهادت امام رضا (ع)، بار دیگر لاله‏ای پر پر را در آغوش کشیدند و پیکر مطهر شهید «عطاء‏الله خواجه‏میرزایی» با شکوه فراوان و خیل عظیم مردم عزادار در شاهرود تشییع شد.

شهید عطاء‏الله خواجه‏میرزایی فرزند حاج قربان‏علی اهل روستای تاش از توابع شهرستان شاهرود در سال 64 در این روستا متولد شد.

وی در دوران جنگ تحمیلی پس از گذراندن دوران آموزشی خدمت سربازی برای یاری دین، انقلاب و حفظ نظام و کشور جمهوری اسلامی به جبهه‏های حق علیه باطل به جبهه ایلام منطقه عملیاتی دهلران رفته بود.

وی در 21 تیرماه سال 67 با تک ایذایی دشمن قبل از عملیات مرصاد در منطقه عملیاتی موسیان (دهلران) در نیمه‏های شب مورد اصابت تیر قرار گفته و پس از زخمی شدن به علت حجم بالای آتش دشمن از هم‏رزمان خود جا مانده و به درجه رفیع شهادت نائل آمد اما پیکرش مفقود شد.

پیکر شهید عطاء‏الله خواجه‏میرزایی در روز رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) وارد شاهرود شد و امروز بعد از 26 سال در آرامگاهی که برای او در سرزمین مادری‏اش، تاش اولیا، در نظر گرفته شده به خاک سپرده شد.

همچنین ظهر امروز مراسم سخنرانی و عزاداری روزهای آخر صفر، هم‏زمان با شهادت امام رضا (ع) در شاهرود برگزار شد.

مراسم عزاداری روزهای پایانی ماه صفر به مدت 10 روز به همت پایگاه شهید نواب صفوی شاهرود در مسجد امیرالمؤمنین(ع) شهرک نواب صفوی برگزار شد و امروز به اوج خود رسید.

در این مراسم، آیت‌الله احدی و حجت‌الاسلام صالحی‌نژاد از قم سخنرانی کردند و مداحان اهل بیت(ع) نیز در وصف سالار شهیدان و یاران باوفایش به مدیحه‌سرایی پرداختند.

این مراسم هم‏زمان با شهادت امام رضا (ع) برگزار و در ادامه زیارت وارث قرائت شد و سپس سخنرانان و مداحان به مدیحه‌سرایی و سخنرانی پرداختند.

انتهای پیام/2249/ل30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول