اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عزاداری باشکوه مردم لرستان در‌ سالروز شهادت ثامن‌الحجج (ع) ‌

در سالروز شهادت هشتمین پیشوای شیعیان جهان امام رضا (ع) مردم لرستان عزادار شدند.

عزاداری باشکوه مردم لرستان در‌ سالروز شهادت ثامن‌الحجج (ع) ‌

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، مردم لرستان در سالروز شهادت هشتمین پیشوای شیعیان جهان امام رضا (ع) عزادار شدند.

مردم شهرستان خرم‌آباد امروز در حسینیه‌ها و مساجد این شهرستان به عزاداری پرداختند.

براساس گزارش‌های رسیده از شهرستان‌های دیگر لرستان مراسم عزاداری امام رضا(ع) به شیوه سنتی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس در پلدختر، مراسم عزاداری ویژه شهادت امام رضا (ع) صبح امروز در مسجد امام علی (ع) شهر پلدختر توسط مردم عاشق ولایت‌ و امامت برگزار شد.

دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در حالی که سیاهپوش بودند، با شرکت در عزاداری در ماتم هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت ‌به سوگ نشستند و اشک ماتم ریختند.

این مراسم با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان شهرستان و با حضور جوانان و نوجوانان با مداحی و مرثیه‌خوانی ذاکران اهل بیت برگزار شد.

در این مراسم نماینده ولی فقیه در استان لرستان با تسلیت سالروز شهادت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) یکی از اهداف امام رضا(ع) را تربیت شاگردان عنوان کرد و گفت: امام رضا (ع) با عمران صابییکی از متکلمان معروف مناظره کرد و  مناظرات متعددی از امام رضا(ع) نقل شده است که در آنها تمام سران و بزرگان علمی جهان از بلاد مختلف و دانشمندان تراز اول توسط مأمون دعوت می‌شدند و با برگزاری جلسات از پیش تعیین شده سعی می‌کردند، جدی‌ترین شبهات را وارد کنند، اما امام آن چنان علمی و با استدلال جوابگو می‌شدند که تمام آن دانشمندان کاملاً محکوم شده و وادار به سکوت و اعتراف جدی می‌شدند.

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی امام رضا (ع) را یکی از شخصیت‌های برجسته تاریخ بشردانست و افزود: این امام همام  توانست تمام شبهات ادیان و فرقه‌های جهان را به زیبایی پاسخ داده و توطئه دستگاه خلافت عباسی را  به شکست و ناکامی آنان کشاند و اسلام را در تمام عالم به عنوان سرآمد ادیان الهی معرفی کند.

وی با بیان اینکه حضور امام رضا (ع) در ایران  موجب رشد و گسترش تشیع شد، گفت: یکی از القاب مشهور امام رضا (ع) «عالم آل محمد» بود که این لقب نشانگر و نشان دهنده مرتبه بالای علمی و ظهور علم و دانش این امام رئوف است.

‌میرعمادی به حدیث سلسله الذهب اشاره کرد و گفت: این حدیث بیانگر و تبیین‌‌کننده مقام ولایت است که از شروط اقرار به کلمه لا اله الا الله مفهوم اصیل توحید و عامل رهایی از عذاب الهی است.

حجت الاسلام میرعمادی با بیان اینکه ولایت شرط توحید است، افزود: سلسله الذهب تداوم و پذیرش امامت و ولایت امام رضا(ع) است و اهمیت ولایت به قدری بالا است که در صورتی که افراد به ولایت تمسک بجویند به راحتی در برابر سختی‌ها و محدودیت‌ها مقاومت می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت: مردم‌داری و خدمت کردن به مردم یک اصل در جامعه ایمانی و ولایی است.

وی افزود: باید با مردم مدارا و مهربانی کرد، زیرا اصل دین این است و مشورت کردن با مردم و توجه به خواسته‌های آنان نمونه‌ای از مردمداری است.

حجت‌الاسلام میرعمادی با بیان اینکه ما حاکم مردم نیستم، بلکه آنان ولی نعمت ما هستند، زیرا فداکاری مردم بستر مدیریت را برای ما فراهم ساخت گفت: ملاک و میزان ارزیابی مسئولان در جامعه ایمانی و ولایی بستگی به میزان خدمت آنان و مدارا کردن با مردم و مردم‌دار بودن است و امروز جامعه نیازمند خدمت به مردم است، زیرا بالاترین عبادت همین است.

‌میرعمادی افزود: مومن‌ترین افراد کسی است که نفعش برای مردم بیشتر باشد، این ملاک و معیار است، ولی متاسفانه برخی به جای رحمت مایه زحمت هستند و نه تنها سودی ندارند، بلکه به مردم هم  ضرر می‌زنند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت: امروز ایران در مذاکرات هسته‌ای حرف اول را می‌زند وآنچه که کشورهای غربی را پای میز مذاکره کشانده علم و دانش و پیشرفت هسته‌ای ایران است، پس اگر دانش و علم نبود، امروز جمهوری اسلامی از بین می رفت.

در این مراسم نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد ، نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، مدیرکل آموزش و پرورش، خانواده معظم شهداو شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارت حضور داشتند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان در بدو ورود به پلدختر مورد استقبال امام جمعه، فرماندار، طلاب و روحانیت و مسئولان شهرستان قرار گرفت.

‌میرعمادی در جمع مسئولان وطلاب و روحانیت گفت: تعداد طلاب مدرسه علمیه شهرستان پلدختربه چهار برابر افزایش یافته و هم اکنون 80 طلبه برادر و 100 طلبه خواهر با 20 استاد در دو حوزه علمیه مشغول خدمت هستند.

انتهای پیام/2304/ش40/پ3003‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول