اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سالروز شهادت امام رضا(ع) انجام شد

برگزاری پیاده‌روی ولایت با حضور 10 هزار نفر از مردم برازجان/مردم کنگان هم به سوگ نشستند

پیاده‌روی ولایت با حضور 10 هزار نفری مردم برازجان در سالروز شهادت امام رضا(ع) برگزار شد.

برگزاری پیاده‌روی ولایت با حضور 10 هزار نفر از مردم برازجان/مردم کنگان هم به سوگ نشستند

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان بوشهر پیش از ظهر امروز در این آیین اظهار داشت: مردم همواره به ائمه اطهار(ع) عشق می‌ورزند و در تمام مراسمات و مناسبت‌ها شاهد حضور باشکوه مردم هستیم.

نوشاد نوشادی افزود: پیاده‌روی امروز با حضور 10 هزار نفر از هیئت‌های مذهبی مختلف و مردم ولایت‌مدار و دیندار دشتستان به مناسبت سالروز شهادت امام رضا(ع) برگزار شده که نشانه عشق و دلدادگی مردم به مقدسات و ائمه اطهار(ع) است.

وی اضافه کرد: این تعداد از مردم بیش از 18 کیلومتر از حسینیه سید‌الشهدا(ع) محله فجر تا امامزاده ابراهیم(ع) را با پای پیاده طی می‌کنند.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان بوشهر گفت: در این مسیر ایستگاه‌های صلواتی برای پذیرایی از مردم به امر خدمت‌رسانی به مردم می‌پردازند.

نوشادی یادآور شد: در دشتستان بیش از 150 هیئت مذهبی شناسنامه‌دار فعال هستند و در مناسبت‌های مختلف حضوری چشمگیر دارند.

وی بیان کرد: ساماندهی هیئت‌ها و افزایش سطح کیفی برنامه‌های فرهنگی و دینی مورد تاکید این شورا قرار دارد و از تمام ظرفیت موجود برای این مهم استفاده می‌کنیم.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان بوشهر گفت: از مسئولان انتظار داریم حمایت و پشتیبانی لازم را از هیئت‌های مذهبی داشته باشند تا شاهد رشد و اعتلای فرهنگ اسلامی در جامعه باشیم.

*شهرستان کنگان در سوگ امام هشتم(ع) عزادار شد

‌مردم مناطق مختلف شهرستان کنگان امروز در سوگ شهادت امام رضا(ع) گریستند و یاد و نام آن امام همام را گرامی داشتند.

علاوه بر شهر کنگان در روستاهای مختلف این شهرستان نیز مراسمات عزاداری و سوگواری امام رئوف(ع) برگزار شد و مردم استقبال بسیار خوبی از این مراسمات داشتند.

رئیس تبلیغات اسلامی کنگان در حاشیه این آیین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کنگان اظهار داشت: بیش از 100 مسجد و حسینیه کنگان میزبان مراسم عزاداری امام هشتم(ع) هستند.

حجت‌الاسلام رحیم اهرمی افزود: دوران امامت امام هشتم (ع) یکی از مهم‌ترین و پربارترین دوران امامت امامان شیعه است چرا که این امام همام در مدت کوتاه امامت‌شان خدمات فراوانی به جامعه اسلامی ارائه کردند.

وی اضافه کرد: امام رضا(ع) در ترویج فرهنگ اصیل اسلامی اهتمام جدی داشتند و نقش این امام عظیم‌الشان در گسترش اسلام بی‌نظیر است.

رئیس تبلیغات اسلامی کنگان بیان کرد: زندگی پر بار حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) صرف تعلیم و بیان حقایق اسلام، تصحیح فرهنگ دینی مسلمانان، ‌مبارزه با مستکبران و خلفای غاصب و ‌حمایت از مستضعفین و محرومین شد و باید نسبت به تبییت ابعاد مختلف زندگانی ایشان همت کنیم.

اهرمی یادآور شد: امام رضا(ع) در ابلاغ کلمه حق سخت کوشید و سرانجام پس از مبارزه و تلاش فراوان بر علیه خلافت بنی‌عباس به دست مأمون به شهادت رسید.

بر اساس این گزارش در مراسمات عزاداری در شهرستان کنگان، دستجات عزاداری با برپایی برنامه‌های سینه‌زنی و روضه‌خوانی به ابراز ارادت به امام هشتم شیعیان حضرت امام رضا(ع) پرداختند.

انتهای پیام/2452/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول