اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی شورای شهر اردبیل عنوان کرد

سرمایه‌گذاری چهار ساله شورا در پل‌های روگذر

سخنگوی شورای شهر اردبیل گفت: شورا و شهرداری قرار است در مدت چهار سال بیش از 110 میلیارد تومان برای احداث تقاطع‌های غیرهمسطح در شهر اردبیل هزینه کنند.

سرمایه‌گذاری چهار ساله شورا در پل‌های روگذر

محمد فیضی در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار داشت: با توافقی که شورای شهر و شهرداری اردبیل با قرارگاه خاتم‌الانبیا داشته، قرار است در مدت چهار سال و در دو فاز سرمایه‌گذاری 110 میلیارد تومانی برای روان‌سازی ترافیک شهری و احداث تقاطع‌های غیرهمسطح انجام شود که در این زمینه تمام تلاش و جدیت همکاران بر این است تا این پروژه‌ها در موعد مقرر تکمیل و تحویل هموطنان شود.

وی مجری این طرح را مؤسسه شهید رجایی معرفی کرد و افزود:‌ در فاز اول و از سال آینده عملیات احداث تقاطع غیرهمسطح میدان قدس معروف به پل ایستگاه سرعین با 45 میلیارد تومان آغاز می‌شود که قرار است این پل سه ستونه اجرایی شود.

فیضی خاطر نشان کرد: ‌در کنار آن ساخت تقاطع غیرهمسطح داروپخش در دروازه مشگین با اعتبار 10 میلیارد تومان، پل آقاباقر با 40 میلیارد تومان، ‌مجموعه ورزشی شهرداری در دو هزار و 500 متر مربع و با هزینه 15 میلیارد تومان اجرایی و عملیاتی می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: در فاز دوم نیز قرار است تقاطع غیرهمسطح مقدس اردبیلی در میدان جام جم، بزرگراه ولایت و تقاطع‌های مربوط به این بزرگراه، خیابان 45 متری وحدت و تقاطع با جاده مشگین‌شهر و زیرگذر تقاطع حافظ و ججین اجرایی و عملیاتی شود.

وی در ادامه سخنان خود بیان کرد: ‌انعطافی که در این قرارداد وجود دارد اینکه در صورت بروز مشکل در اجرای پروژه‌های فاز اول از پروژه‌های تعریف شده در فاز دوم جایگزینی تعریف شود.

سخنگوی شورای شهر اردبیل یادآور شد: ‌برای زیباسازی مصلای اردبیل 50 میلیون تومان شورا و شهرداری کمک کرده و کمیسیون تحول اقتصادی و الگوی مصرف نیز طرح تعیین تکلیف املاک شهرداری را مطرح کرده تا اراضی متعلق به شهرداری اردبیل تعیین شده و در کاربری فضای سبز دخل و تصرفی صورت نگیرد که خود این امر به ممانعت از توسعه سکونت‌گاه‌های غیررسمی کمک می‌کند.

فیضی ادامه داد: ‌مجوز لازم برای تهیه طرح تفصیلی شهر اردبیل به عنوان توسعه نقشه مدیریت شهری داده شده که خود این امر به هویت‌بخشی بیشتر و برنامه‌ریزی دقیق‌تر در حوزه مدیریت شهری کمک می‌کند.

وی از بهسازی، نوسازی و همچنین تملک زمین برای احداث بازار آهن‌فروشان با مشارکت بخش خصوصی خبر داد و گفت:‌ ما طرحی را در شورای شهر دنبال می‌کنیم تا براساس آن تبلیغات شهری و منظر شهری نظام‌مند دیده شده و کاری خارج از ضابطه صورت نگیرد.

فیضی از تهیه و تدوین بودجه سال آینده و همچنین لحاظ کردن برنامه پنج ساله در پیش‌بینی بودجه و تعرفه سال 93 خبر داد و افزود: یکی از عمده مشکلاتی که در سطح شهر داریم معضل ترافیک شهری است که تلاش بر این است تا این معضل با بازگشایی برخی از معابر برطرف شود.

انتهای پیام/62001/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول