اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل خبر داد

افزایش تخت‌های‌ بیمارستانی اردبیل تا 2 هزار تخت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: تا پایان سال 94 قرار است 2 هزار تخت بیمارستانی به تعداد تخت‌های موجود در استان اردبیل اضافه شود.

افزایش تخت‌های‌ بیمارستانی اردبیل تا 2 هزار تخت

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرهاد پورفرضی عصر امروز در جریان بازدید از طرح‌های احداثی در حوزه بهداشت و درمان اظهار داشت: ما در حال بهسازی و نوسازی بیمارستان‌های فرسوده اردبیل و بهره‌برداری کامل از آنها هستیم به طوری که طرح معوض بیمارستان‌های فرسوده در دستور کار قرار گرفته و به نظر می‌رسد از این ظرفیت باید استفاده کرد.

وی به احداث بیمارستان‌های جدید در اکثر شهرها و ضرورت تکمیل بیمارستان 120 تختخوابی خلخال را بیان کرد و افزود: ما امیدواریم در دو شهرستان نیر و نمین نیز بیمارستان‌های متوسط با کمتر از 100 تخت راه‌اندازی شود تا امکان ارائه خدمات به هموطنان فراهم آید.

پورفرضی با یادآوری اینکه فعالیت چهار بیمارستان در مرکز استان با کاربری آموزشی و درمانی و شش بیمارستان در شهرستان‌ها با کاربری درمانی فعالیت می‌کنند، تصریح کرد:‌ ما امیدواریم پروژه‌های در دست اقدام تا اوایل سال آینده تکمیل شده و به بهره‌برداری برسد.

این مسئول با بیان اینکه بیمارستان امام در اردبیل در حال افزایش تعداد ظرفیت خود به 500 تخت است، خاطر نشان کرد: برای احداث ساختمان جدید بیمارستان فاطمی مشکل جایابی داشتیم که این مهم مرتفع شده و ساختمان جدید با 200 تختخواب تا سه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در ادامه سخنان خود اضافه کرد: عمر بیمارستان بوعلی کمتر از 50 سال است که جز بیمارستان‌های فرسوده محسوب نشده با وجود این ما تلاش می‌کنیم تا بهسازی و نوسازی این بیمارستان یکی از اولویت‌های جدی باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه به دلیل محدودیت فضاهای درمانی نمی‌توان بیمارستان‌های فرسوده را تا زمان احداث ساختمان‌های جدید تعطیل کرد، ادامه داد: ‌در حال حاضر لازم است از فضاهای بیمارستان‌های فرسوده استفاده شود.

پورفرضی با بیان اینکه در چشم‌انداز سال 94 احداث دو هزار تخت بیمارستانی برای استان در نظر گرفته شده است، بیان کرد: احداث بیمارستان 120 تختخوابی پارس‌آباد، ‌تکمیل بیمارستان تروما در اردبیل و احداث بیمارستان کوثر و نمین جز اولویت‌های جدی است که امیدواریم در این زمینه اقدامات لازم انجام شود.

وی راه‌اندازی دانشکده دندان‌پزشکی، مرکز تحقیقات سرطان معده و بیماری‌های ریوی، مرکز تحقیقات عوامل مؤثر بر سلامت، طرح معوض بیمارستان علوی، ساختمان مرکز فوریت‌های پزشکی، خوابگاه 120 نفره دانشجویی، تکمیل بیمارستان تروما و خرید پیشرفته‌ترین دستگاه رادیوتراپی از جمله پیگیری‌های ما در حوزه بهداشت و درمان است.

انتهای پیام/62003/ک30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول