اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد دانشگاهی اردبیل:

جهاد دانشگاهی در طرح‌های تحقیقاتی پیشتاز کشور است

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل گفت: جهاد دانشگاهی در طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی خود پیشتاز در کشور است و ما نیز در استان اردبیل با همین هدف‌گذاری کارها را پیگیری می‌کنیم.

جهاد دانشگاهی در طرح‌های تحقیقاتی پیشتاز کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رامز نصیری صالح عصر امروز در جلسه ساماندهی مطالعات فندق در اردبیل اظهار داشت: مطالعات و تحقیقاتی که جهاد دانشگاهی انجام می‌دهد بیشتر با محوریت کاربردی و به سرانجام رساندن طرح‌ها و فعالیت‌های مختلف در حوزه‌های کشاورزی، صنعتی و تولیدی است که نتایج خوبی را نیز به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه یکی از طرح‌های مطالعاتی جهاد دانشگاهی این استان مربوط به کشت و عمل‌آوری محصول فندق است،‌ تصریح کرد: نتایج مثبتی را در این زمینه به دست آوردیم به طوریکه تحقیقات و مطالعات نشان می‌دهد استان اردبیل یکی از زیست‌گاه‌های بی‌نظیر در فندق و ارزشمندترین ذخایر ژنتیکی را نیز داراست اما هنوز بهره‌برداری از آن صورت نگرفته است.

نصیری صالح خاطر نشان کرد: این طرح تحقیقاتی در آینده نزدیک به سرانجام می‌رسد و علاقمندان می‌توانند در این زمینه با مرکز پژوهشی و تحقیقاتی استان همکاری داشته و در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: ‌ما در سال 88 موفق شدیم به عنوان متولی امر فندق در استان برنامه‌ها و کارهای تحقیقاتی خودمان را آغاز کنیم و نسبت به ساماندهی مرکز تحقیقاتی در این زمینه اقدام لازم نیز صورت گرفت.

وی بیان کرد:‌ جهاد دانشگاهی اردبیل در شرایط فعلی سعی دارد تا با اجرای تحقیقات فندق گامی مؤثر برداشته و برای تجاری‌سازی این محصول قدم‌های جدی را بردارد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان یادآور شد: ما همچنان علاوه بر محوریت این موضوع در زمینه‌های مختلف دیگری نیز طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی خودمان را انجام می‌دهیم که به نظر می‌رسد نتایج به دست آمده مفید و سازنده باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل نیز به شرایط و اقلیم این استان در تولید محصولات متنوع با گونه‌های نادر اشاره کرد و گفت: در طرح مطالعاتی فندق باید همه جوانب اکوسیستم، تولیدی و اقتصادی، صنایع تبدیلی و گردشگری مد نظر باشد.

خلیل نیکشاد افزود: امیدواریم با پیگیری جهاد دانشگاهی این طرح به عنوان یک طرح ملی در مجلس مصوب شده و اردبیل به عنوان پایلوت در این زمینه اقدامات اساسی و زیربنایی خود را انجام دهد.

انتهای پیام/62001/ک20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول