اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

3/ ‌بازدید خبرنگاران از بخش‌های مختلف بیمارستان ‌سوانح و سوختگی گناوه

بدترین نوع سوختگی ‌در بوشهر / بیماران سوختگی باید آرامش داشته باشند

‌جمعی از خبرنگاران استان بوشهر امروز از بیمارستان سوانح سوختگی گناوه بازدید کردند.

بدترین نوع سوختگی ‌در بوشهر / بیماران سوختگی باید آرامش داشته باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، پزشک بیمارستان سوانح و سوختگی گناوه در این بازدید گفت: نوع ماده سوختگی در درمان تأثیرگذار است، سوختگی با قیر یکی از بدترین نوع سوختگی‌هاست و سوختگی با اسید عمق بیشتری نسبت به دیگر سوختگی‌ها ایجاد می‌کند.

آزاده صادقی اظهار داشت: بیشتر‌ مراجعه‌کنندگان بیمارستان سوانح و سوختگی گناوه، افرادی هستند که به وسیله آب ‌جوش، شعله، انفجار کپسول، نفت و بنزین سوخته‌اند که بیشتر برای اطفال و افراد بین 20 تا 40 سال اتفاق می‌افتد.

پزشک بیمارستان سوانح و سوختگی گناوه گفت: سوختگی بر‌اساس شکل ظاهری زخم‌ها به چهار گروه تقسیم می‌شود.

صادقی در مورد نخستین دسته از سوختگی‌ها بیان داشت: در این نوع سوختگی پوست خاصیت صاف بودن خود را حفظ می‌کند و تاول نمی‌زند و از نشانه‌های آن قرمزی سطحی، درد، سوزش و خارش شدید است که نیاز به مصرف آنتی‌بیوتیک و بستری شدن ندارد و بهبودی این نوع سوختگی بیش از چهار روز طول نمی‌کشد.

وی افزود: سوختگی درجه دو، لایه سطحی پوست را درگیر می‌کند و می‌تواند تاول داشته باشد و پوست نیز در مواردی جدا می‌شود و در این نوع سوختگی رنگ زخم حالت صورتی و قرمز به خود می‌گیرد و زمان ترمیم پوست بین 5 تا 10 روز است.

این پزشک اضافه کرد: سوختگی درجه دو را باید روزانه شستشو و پانسمان کرد و باید روزانه توسط پزشک بررسی شود تا در صورت عفونت اقدامات لازم صورت گیرد.  

وی تصریح کرد: اگر بیمار دچار سوختگی درجه دو بیش از 20 درصد و یا سوختگی در ناحیه گردن، صورت و یا ناحیه تناسلی شده باشد، باید بستری شود.

صادقی با بیان اینکه سوختگی درجه سه نیز به دو دسته تقسیم می‌شود، گفت: دسته اول این نوع سوختگی شبیه سوختگی درجه دو است که زخم‌های آن صورتی یا سفید رنگ است و دسته دوم در بافت صورتی رنگ یک قسمت سفید رنگ سفت به وجود می‌آید که درمان آن شبیه زخم درجه دو است.

پزشک بیمارستان سوانح و سوختگی گناوه اظهار داشت: اگر سوختگی درجه 3 در اندام‌ها، دست، پا، کف و پشت دست و سر و گردن باشد، بیمار باید بستری شود چون عمق زخم زیاد است و ترمیم دیرتر صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: سوختگی درجه 4 به بافت‌های داخلی پوست آسیب می‌رساند و پوست حالتی چرمی به خود می‌گیرد و این نوع سوختگی در هر قسمتی از بدن مصدوم باشد، باید بستری شود.

انتهای پیام/66006/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول